ضرورت خودسازی برای کسب لیاقت سربازی امام عصر(عج)
کد خبر: 3805467
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۳
مدرس مرکز تخصصی نماز و مهدویت بیان کرد:

ضرورت خودسازی برای کسب لیاقت سربازی امام عصر(عج)

کانون خبرنگاران نبأ ــ حجت‌الاسلام محمود لطفیان سرگزی با بیان اینکه زرنگ واقعی کسی است که به فکر آخرتش باشد، گفت: باید در سایه قرآن و عترت با وحدت و همدلی و وفاق گردهم آییم و با خودسازی و افزایش معرفت و توانمندی‌ها، خود را برای لیاقت سربازی حضرت صاحب‌الزمان(عج) آماده کنیم.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ کرسی آزاد‌اندیشی «راه نجات از منظر صحیفه سجادیه و قرآن کریم» با همکاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی قم، 31 فروردین‌ماه در شبستان مسجد مقدس جمکران قم برگزار شد.
حجت‌الاسلام محمود لطفیان سرگزی، مدیرعامل پژوهشکده صحیفه سجادیه و رساله حقوقيه در این جلسه با بیان اینکه تنها راه نجات و سعادت انسان، اعتصام  به حبل‌الله المتین است، گفت: باید در سایه قرآن و عترت با وحدت، همدلی و وفاق گرد هم آییم و با خودسازی و افزایش معرفت و توانمندی‌ها، خود را برای لیاقت سربازی حضرت صاحب‌الزمان(عج) آماده کنیم.
وی بیان کرد: نماز وسیله استعانت و کمک‌خواهی از پیشگاه خداوند و سبب پرورش حس استقامت در افراد است؛ در واقع نماز را باید سرود توحید و یکتاپرستی، سرود حفظ شخصیت انسان، سرود پاکی و فضیلت، سرود صلح و صفا با همه بندگان نیکوکار خدا نامید.
استاد مرکز تخصصی نماز و مهدویت با بیان اینکه بردباری و صبر یکی از علل مهم پیروزی جوان نماز‌گزار بر سختی‌هاست، افزود: نماز استعدادها را به فعلیت می‌رساند؛ جوان نماز‌گزار به خاطر اعمال صالح و اقامه نمازهای جمعه و جماعت وضعی پیدا می‌کند که استحقاق قرب پیدا می‌کند.
لطفیان سرگزی اظهار کرد: زرنگ واقعی کسی است که به فکر آخرتش باشد. صحیفه سجادیه مثل رسانه مکتوبی است که طرز به‌دست آوردن آرامش را به ما می‌آموزد چراکه آرامش و دلهره نقش مهمی در سلامت و بیماری دارد.
وی گفت: هنگامی که می‌بینیم یا می‌شنویم که افسر رشیدی پس از یک نبرد خیره‌کننده بینایی خود را به‌کلی از دست داده و با تنی مجروح به روی تخت بیمارستان افتاده، اما با چنان آرامش خاطر و اطمینان سخن می‌گوید که گویی خراشی بر بدن او وارد نشده است، به اعجاز آرامش در سایه نماز، دعا و ذکر خدا پی می‌بریم.
محمود لطفیان
انتهای پیام
captcha