فرهنگ بومی و دینی مورد توجه بوم‌گردی قرار گیرد
کد خبر: 3805511
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳

فرهنگ بومی و دینی مورد توجه بوم‌گردی قرار گیرد

گروه سیاست و اقتصاد ــ نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه مسئله بوم‌گردی خوب است، گفت: باید به دو موضوع فرهنگ بومی و دینی توجه شود.

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی،‌ نماینده ولی فقیه در استان گیلان امروز، 2 اردیبهشت‌ماه در دیدار با مدیرکل و رؤسای مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان، با تأکید بر لزوم توجه متولیان امر به مسئله آموزش، اظهار کرد: دولت برای ایجاد اشتغال تصمیم گرفته بوم‌گردی را در استان‌ها توسعه دهد و این امر برای گیلان حائز اهمیت است.

وی گیلان را دروازه ورود به اروپا عنوان کرد و افزود: سه عرصه دریا، جلگه و کوه در استان بکر و برای بوم‌گردی مناسب است لذا از ورود سرمایه‌گذاران در راستای اشتغالزایی در گیلان استقبال می‌کنیم.

امام جمعه رشت با بیان اینکه مسئله بوم‌گردی خوب است، اما به دو موضوع فرهنگ بومی و دینی باید توجه شود، خاطرنشان کرد: ساماندهی طرح‌های گردشگری در گیلان ضروری است.

این کارشناس دینی برندسازی محصولات تولیدی گیلان را از جمله موضوعاتی دانست که متولیان امر باید برای آن برنامه‌ریزی داشته باشند و تصریح کرد: بی‌توجهی به محصولات کشاورزی همچون برنج، چای، زیتون و بادام زمینی اثرات تخریبی برای گیلان به همراه داشته است.

وی با بیان اینکه در عرصه‌های صنایع بسته‌بندی، صنایع‌دستی و برندسازی محصولات کشاورزی نیازمند پژوهش هستیم، یادآور شد: آموزش نوین در سایه پژوهش شکل می‌گیرد لذا آموزش در صورتی می‌تواند عملکرد موفقی در ایجاد اشتغال داشته باشد که پژوهش‌محور باشد.

آیت‌الله فلاحتی تحقق نوآوری‌ها را با استفاده از دانش جدید امکان‌پذیر خواند و یادآور شد: تنوع‌طلبی یک ظرفیت محسوب می‌شود، زیرا تنوع روحیه انسان را بانشاط می‌کند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با تأکید بر اینکه اجرای طرح‌های بوم‌گردی باید با آموزش همراه باشد، اظهار کرد: مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای هر کاری زمینه لازم را برای اشتغال جوانان فراهم کند.

وی ایده‌پردازی را از دیگر موضوعات مهم در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به منظور ایجاد اشتغال عنوان کرد و افزود: تنها نباید به داده‌های گذشته بسنده کرد؛ ضمن اینکه بدون مشاهده افق‌ها نمی‌توانیم پیشرفت داشنه باشیم.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به نامگذاری سال «رونق تولید» توسط مقام معظم رهبری در سال 98، بیان کرد: امسال نیازمند تولید هستیم، زیرا زمینه برای تقاضای داخلی فراهم شده است.

انتهای پیام

captcha