بازدید بیش از ۱۰۷ هزار نفر از اماکن تاریخی ـ تفریحی محلات در نوروز ۹۸
کد خبر: 3805530
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲

بازدید بیش از ۱۰۷ هزار نفر از اماکن تاریخی ـ تفریحی محلات در نوروز ۹۸

گروه اجتماعی ــ رئیس میراث فرهنگی و گردشگری محلات گفت: در نوروز امسال ۱۰۷ هزار و ۸۰۰ نفر از مراکز تفریحی، تاریخی و توریستی این شهرستان بازدید کردند که از این تعداد بیش از ۸۸ هزار نفر در هتل‌ها، مراکز اقامتی و ستاد اسکان آموزش و پرورش اسکان یافتند.

علی مشهدی، رئیس میراث فرهنگی و گردشگری محلات، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، درباره اقدامات صورت گرفته توسط ستاد تسهیلات و خدمات نوروزی شهرستان محلات گفت: ستاد خدمات نوروزی محلات به ریاست فرماندار محلات طی ۳ جلسه قبل از سال ۹۸ تشکیل شد، ادارات و نهاد‌های مختلفی در میزبانی از مهمانان نوروزی مشارکت داشتند که باید از تلاش‌های بی‌وقفه آنان تقدیر کرد.
وی افزود: در نوروز امسال ۱۰۷ هزار و ۸۰۰ نفر از مراکز تفریحی، تاریخی و توریستی محلات بازدید کردند که از این تعداد بیش از ۸۸ هزار نفر در هتل‌ها، مراکز اقامتی و ستاد اسکان آموزش و پرورش اسکان یافتند. اداره آموزش پرورش امسال تعداد ۱۱۷ کلاس را به ستاد اسکان فرهنگیان اختصاص داد که ۸ هزار نفر در آن‌ها اسکان داشتند.
مشهدی تصریح کرد: دو نوروزگاه در محلات و نیم‌ور با هدف تجمیع دستگاه‌ها برای خدمت‌رسانی بهتر در یک محل تأسیس شد. تهیه و نصب بنر‌های خوش‌آمد‌گویی و زیباسازی بصری شهر از سوی شهرداری‌ها از دیگر اقدامات این ستاد است، همچنین ۵ کیوسک خدمت‌رسانی از سوی هلال احمر و نیروی انتظامی در شهر تعبیه شد.
وی ادامه داد: جشنواره باسلق و کاچی نیم‌ور از ۶ تا ۹ فروردین‌ماه با همکاری اداره میراث فرهنگی و گردشگری و شهرداری نیم‌ور برگزار شد که مورد توجه گردشگران قرار گرفت که فرماندار و رئیس ستاد خدمات سفر نوروزی در طول نوروز از خدمت‌رسانی دستگاه‌ها بازدید کردند.
رئیس میراث فرهنگی و گردشگری محلات بیان کرد: ۵۵ هزار کیلو میوه شامل سیب و پرتقال و بیش از ۶۴ هزار کیلو گوشت منجمد گوساله و مرغ به مناسبت شب عید در سطح شهرستان توزیع شد، بیش از ۱۵۱ هزار کیلوگرم برنج خارجی و ۵۳ هزار کیلوگرم شکر نیز به همین مناسبت در بین مردم توزیع شد.
وی از ۱۲۹۲ مورد بازرسی برای نظارت بر قیمت‌ها خبرداد و افزود: طی بازرسی‌های انجام شده ۱۹۱ مورد پرونده تشکیل شد، همچنین ۷۳ مورد شکایت در سامانه مردمی ۱۲۴ ثبت شد که به همه شکایات رسیدگی شد. اداره اوقاف و امور خیریه نیز با برپایی طرح آرامش بهاری در قالب مسابقات ویژه کودکان و بیان احکام و شرعیات میزبان ۱۵ هزار زائر بقاع متبرکه بود.
مشهدی از افتتاح اپلیکیشن سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان مرکزی خبر داد و گفت: به محض ورود گردشگر به استان مرکزی لینک دانلود اپلیکیشن به صورت پیامکی ارسال می‌شود، در این اپلیکیشن هر آنچه که گردشگر باید در استان مرکزی بداند و نیاز دارد وجود دارد و گردشگران را در سطح استان بی‌نیاز می‌کند.
وی اظهار کرد: شبکه بهداشت و درمان محلات در این ایام به ۱۳ هزار نفر ارائه خدمات کرده است، برگزاری یادواره شهدای روستای خورهه، برگزاری جشنواره سبزه نوروز در لریجان و برگزاری جُنگ‌های شادی در برخی روستاها از دیگر برنامه ستاد خدمات سفر شهرستان محلات در ایام نوروز بود.
انتهای پیام

captcha