تقوای الهی؛ راه رسیدن انسان به رشد و کمال
کد خبر: 3805536
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۶
سخنران حرم مطهر رضوی بیان کرد:

تقوای الهی؛ راه رسیدن انسان به رشد و کمال

کانون خبرنگاران نبأ ــ وجیهه اکرمی، سخنران حرم مطهر رضوی در ویژه‌برنامه روز ولادت قائم آل محمد(عج) با بیان اینکه داشتن تقوا فرد را در تشخیص خیر و شر توانمند می‌کند، گفت: رعایت تقوای الهی موجب رشد و تعالی انسان و رسیدن به کمال می‌شود.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ به نقل از پایگاه خبری آستان نیوز، وجیهه اکرمی، سخنران حرم مطهر رضوی در ویژه‌برنامه روز ولادت قائم آل محمد(عج) که شامگاه یکشنبه، اول اردیبهشت‌ماه با حضور جمعی از بانوان زائر و مجاور در رواق حضرت معصومه(س) حرم مطهر رضوی برگزار شد، به تبیین موضوع تقوای الهی پرداخت و گفت: تقوا به معنی انجام واجبات و ترک محرمات است.
وی تصریح کرد: رعایت تقوای الهی در نگاه نخست آسان به‌نظر می‌رسد، اما در مرحله انجام آن و پیاده کردن دستورات خداوند در زندگی با مشکلات متعددی مواجه خواهیم شد، که اگر این مشکلات را پشت سر بگذاریم اجر پاداش بسیاری نصیب ما می‌شود.
سخنران حرم مطهر رضوی با بیان اینکه داشتن تقوا فرد را در تشخیص خیر و شر توانمند می‌کند، اظهار کرد: دوره‌ای که ما در آن به سر می‌بریم دوران آخرالزمان است و همین‌طور که مشاهده می‌کنیم و در روایات اسلامی نیز به آن اشاره شده، این دوره مملو از فتنه‌هاست.
وی افزود: پیامبر اکرم(ص) جوانان و مردم مؤمن دوره آخرالزمان را تحسین کرده‌ و فرموده‌اند «دلم برای برادران آخرالزمان‌ام تنگ شده است». در این حدیث نورانی مشاهده می‌کنیم که رسول خدا(ص) که برترین شخص عالم هستند، از مردم این آخرالزمان به‌عنوان برادران خود یاد می‌کند و این موضوع جای تفکر و تأمل دارد.
اکرمی اظهار کرد: این حدیث نورانی نشان می‌دهد که مردم آخرالزمان از ویژگی‌های خاصی برخوردار هستند و وظایف سنگینی بر عهده دارند چراکه این دوران مملو از فتنه‌ها است و ما تنها با تقویت ایمان می‌توانیم از خطرات و آسیب‌های این دوران در امان بمانیم.
وی ادامه داد: یکی از دلایلی که پیامبر(ص) به جوانان آخرالزمان ابراز علاقه می‌کنند، این است که آنها بدون حضور امام و ولی خدا و در حالی که ولی خدا در پرده غیبت به سر می‌برند، ایمان می‌آوردند و عمل صالح انجام انجام می‌دهند.
سخنران حرم مطهر رضوی با بیان اینکه رعایت تقوا موجب رشد و تعالی انسان می‌شود، گفت: هر کس اهل رعایت تقوا باشد در تشخیص حق و باطل آن هم در فضای فتنه‌آلود و پر از شبهه دنیای کنونی دچار مشکل نخواهد شد و به آسانی حق را از باطل تشخیص می‌دهد.
مهناز امیریان
انتهای پیام
captcha