روحیه انقلابی و جهادی مورد توجه جوانان باشد
کد خبر: 3805607
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۷

روحیه انقلابی و جهادی مورد توجه جوانان باشد

گروه اجتماعی ــ مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان ترویج نگاه و روحیه انقلابی و جهادی را از مسائل مهم دانست و گفت: جوانان می‌توانند مسئولان را در ترویج این مهم یاری کنند.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام مختار کرمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان امروز، دوم اردیبهشت ماه در نشست تبیین بیانیه گام دوم انقلاب که با عنوان جوانان در مسیر قله و با حضور جوانان نخبه و توانمند استان کردستان برگزار شد، اظهار کرد: جوانان سرمایه‌های جامعه هستند و حاکمیت و مسئولان باید زمینه شکوفایی استعدادهای آنها را فراهم کنند.
وی افزود: اگر جوانی مستعد و توانمند بود اما زمینه‌‌های لازم برای بروز استعدادش مهیا نشد مقصر مسوولان هستند و باید مسوولان بستر لازم را برای ظهور و بروز توانایی جوانان مهیا کنند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان با اشاره به اینکه به اعتقاد برخی جوانان، برخی از افرادی که در ادارات جذب شده‌اند توان کار و یا صلاحیت جذب را ندارند، بیان کرد: کار کردن در مقام عمل و اجرا سخت است و با گفت‌و‌گو، نظریه و تئوری تفاوت دارد اما اگر جوانان ایده و نظری در خصوص پیشبرد اهداف ادارات به ویژه در بحث فرهنگی دارند مورد استقبال قرار می‌گیرد.
وی بیان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی با داشتن ظرفیت‌های گسترده از جمله هیئات مذهبی، کانون مداحان و کانون‌های فرهنگی تبلیغی سعی در جذب و مشارکت جوانان در فعالیت‌های مذهبی و فرهنگی دارد و این آمادگی را دارد تا از جوانان این استان در فعالیت‌های فرهنگی خود بهره ببرد.
حجت‌الاسلام کرمی عدم ارتباط گیری مناسب با قشر جوان را از مشکلات دستگاه‌های فرهنگی برشمرد و اعلام کرد: در صورتیکه ادارات و دستگاههای فرهنگی ارتباط بهتری با جوانان برقرار کنند می‌توانند متناسب با نیاز آنها برنامه‌ریزی و فعالیت داشته باشند و تبلیغات اسلامی نیز این مهم را در دستور کار خود قرار داده است.
وی با اشاره به بیانیکه گام دوم انقلاب که از سوی مقام معظم رهبری مطرح شده است، بیان کرد: امید دادن به همدیگراز جمله مواردی است که مورد تاکید رهبر است و جوانان باید ایمان و امید به وعده الهی را در دل بپرورانند و از ناامیدی دوری گزینند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان عنوان کرد: بی‌شک انسان مومن در مقابل مفر و استکبار و معاند پیروز است و جوانان ما باید این مهم را بدانند.
وی ترویج نگاه و روحیه انقلابی و جهادی را از مسائل مهم دانست و گفت: جوانان می‌توانند مسئولان را در تریوج این مهم یاری کنند.
به گفته حجت‌الاسلام کرمی، مقام عظمای ولایت تکیه به توان داخلای و تلاش همگانی را مورد تاکید قرار داده‌اند بنابراین باید برتوان خود و خانواده‌هایمان بیفزاییم تا جامعه نیز توانمند و پویا شود.
وی توسعه معنویت و اخلاق در جامعه از طریق جوانان را نیز گام ارزشمندی برای تبدیل فضیلت‌های اخلاقی به رفتاری برشمرد و گفت: جوانان باید بدانند که فضیلت‌های اخلاقی نباید به گفتار تبدیل شود بلکه باید در رفتار آنها نمود پیدا کند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان بر مطابله‌گر بودن جوانان و بیان حرف‌های آنها نیز تأکید کرد و گفت: مدیران هم وظیفه دارند فرصت حرف زدن به جوانان را بدهند و از ایده‌های آنها استفاده کنند.
یادآور می‌شود؛ در این نشست جمعی از جوانان نخبه و فعال استان در حوزه‌های مختلف قرآنی، ورزشی، فیزیک، نویسندگی و غیره به ارائه نظرات و دیدگاههای خود در حوزه مباحث دینی و فرهنگی و همچنینی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی پرداختند.
انتهای پیام

captcha