مشارکت‌های مردمی نظام‌مند شوند
کد خبر: 3805610
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۲

مشارکت‌های مردمی نظام‌مند شوند

گروه اجتماعی ــ رئیس شورای عالی استان‌ها با بیان این‌که با کمک مشارکت‌های مردمی بسیاری از تهدیدها تبدیل به فرصت می‌شوند، گفت: با بودجه قطره‌چکانی دولت مشکلات حل نمی‌شوند، اگر بتوان مشارکت‌های مردمی را در سه مرحله قبل، بعد و حین وقوع حادثه نظام‌مند کنیم، بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

مشارکت‌های مردمی نظامند شوندبه گزارش ایکنا از لرستان، مرتضی الویری، رئیس شورای عالی استان‌ها امروز دوشنبه، دوم اردیبهشت در نشست بررسی مشکلات سیل استان لرستان که با حضور اعضای شورای شهر تهران در خرم‏‌آباد برگزار شد، اظهار کرد: ما از چاه نفت پایان‌ناپذیر مشارکت مردمی در کشور غافل بوده‌ایم در حالی‌که با کمک آن می‌توان بسیاری از مشکلات کشور را مرتفع کرد.
وی ادامه داد: از ظرفیت مشارکت مردمی در کشور ما به‌خوبی استفاده نمی‌شود و این مشارکت فقط برای زمان حادثه بوده و بعد وقوع حادثه تمام می‌شود.
الویری افزود: از طرفی مشارکت‌های مردمی نظام‌مند نیست و این نظام‌مند نبودن حتی ممکن است شرایط بحران را بدتر کند و نمونه آن حادثه هفت تیر بود.
وی با بیان این‌که با بودجه قطره‌چکانی دولت مشکلات حل نمی‌شوند، اضافه کرد: اگر بتوان مشارکت‌های مردمی را در سه مرحله قبل، بعد و حین وقوع حادثه نظام‌مند کنیم، بسیاری از مشکلات حل می‌شود.
رئیس شورای عالی استان‌ها یادآور شد: با توجه به اصل 101 قانون اساسی که منع تبعیض، شکل‌گیری مشارکت‌های مردمی و برنامه‌ریزی‌های توسعه نظارات را به شورای عالی استان ها واگذار شده، از اعضای شورای عالی استان‌ها می خواهیم که به ما راهکار دهند که چگونه از ظرفیت مشارکت مردمی در بحران‌ها استفاده کنیم چراکه با کمک مشارکت‌های مردمی بسیاری از تهدیدها تبدیل به فرصت می‌شوند.

انتهای پیام

captcha