انفجار بمبی دیگر در سریلانکا/ تشدید محکومیت‌ها
کد خبر: 3805653
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۸
در پی انفجارهای مرگبار دیروز رخ داد؛

انفجار بمبی دیگر در سریلانکا/ تشدید محکومیت‌ها

گروه بین‌الملل- کلمبو پایتخت سریلانکا، پس از چند انفجار مرگبار در روز گذشته، امروز نیز شاهد انفجار سه بمب دیگر بود.

 به گزارش ایکنا به نقل از ایندیپندنت؛ در پی بمب‌گذاری‌های مرگبار روز گذشته در کلمبو پایتخت سریلانکا، امروز در حالی که پلیس 3 بمب دیگر را برای انجام عملیات خنثی‌سازی داخل یک خودروی ون گذاشته بود، این بمب‌ها در حین تلاش نیروهای امنیتی، منفجر شدند.

حملات انتحاری دیروز در 3 کلیسا و 4 هتل کلمبو پایتخت سریلانکا تا کنون 300 کشته و 500 زخمی بر جای گذاشته است. هنوز گزارشی از تلفات احتمالی انفجار امروز منتشر نشده است.
 
سازمان علمی، فرهنگی آموزشی اسلامی (آیسسکو)،در بیانیه‌ای این حملات را محکوم کرد. در این بیانیه آمده است: این حملات مانعی بر سر راه تلاش‌های بین‌المللی برای ارتقای ارزش‌هایی همچون صلح، همزیستی و احترام در میان پیروان ادیان است.

«راجیتها سناراتنه» سخنگوی دولت سریلانکا، گروه جماعت ملی توحید، یک گروه کوچک محلی را مسئول این حملات اعلام کرد. وی برای ادعای خود هیچ دلیلی ارائه نکرده است.

در این حادثه خونین که در 10 سال گذشته در این کشور بی‌سابقه بوده است علاوه بر شهروندان سریلانکایی، 32 شهروند خارجی تبعه کشورهای ترکیه، آمریکا، انگلیس، هند، چین، دانمارک، هلند و پرتغال جان خود را از دست دادند. دولت این کشور فردا سه‌شنبه 23 آوریل (3 اردیبهشت) را در این کشور، عزای عمومی اعلام کرده است.
 
سریلانکا 22 میلیون نفر جمعیت دارد که از این میان، 70 درصد بودایی، 13 درصد هندو، 10 درصد مسلمان و 7 درصد مسیحی هستند.
انتهای پیام
captcha