گزارشی از عملکرد مؤسسه سروش مشکات در سالی که گذشت
کد خبر: 3805659
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۶

گزارشی از عملکرد مؤسسه سروش مشکات در سالی که گذشت

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ گزارش اجمالی و جامعی از فعالیت‌های مؤسسه سروش مشکات تهران در سال 97 ارائه می‌شود.

سروش ابوالفتحی، مدیر مؤسسه قرآنی سروش مشکات در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا به گزارش یک‌ساله فعالیت این مؤسسه پرداخت و گفت: فعالیت و دوره‌های مؤسسه از خردسالان سه‌ساله آغاز و تا 93 ساله ادامه دارد. مخاطبان سه تا چهار سال در مهد قرآن، پنج و شش سال در مقطع پیش‌دبستان قرآنی یک و دو در نوبت صبح و بعد از ظهر و از هفت سال به بالا در کلاس‌های عمومی و تخصصصی قرائت، روخوانی و روان‌خوانی، فصیح‌خوانی، تجوید یک و دو، صو ت و لحن و صوت ولحن پیشرفته بوده است.
وی با اشاره به برگزاری دوره حفظ، شامل حفظ موضوعی و ترتیبی و مفاهیم، اظهار کرد: تشکیل کارگا‌ه‌های آموزشی مهارت‌های زندگی و سبک زندگی، مادر و کودک و مشاوره ویژه مادران و مشاوره ازدواج از دیگر برنامه‌های این مؤسسه در سال گذشته بود.
ابوالفتحی با اشاره به جذب حدود 160 قرآن‌آموز آقا، بانو و نونهال در این مؤسسه، اظهار کرد: همچنین طی ماه مبارک رمضان سال 1439، سه محفل انس با قرآن در مسجد احرار، سلمان فارسی و مسجد حضرت علی‌بن‌ابیطالب(ع) تهرانپارس با دعوت از قاریان ممتاز و در کنار آنها نیز قاریان مؤسسه برگزار شد. البته کرسی تلاوت و جزء‌خوانی قرآن نیز در مسجد احرار تهرانپارس ویژه قرآن‌آموزان و مربیان مؤسسه برگزار کردیم.
وی ادامه داد: ویژه‌برنامه سه‌شنبه‌های مهدویت به نیت سلامتی حضرت حجت و تعحیل در فرج ایشان و توزیع نذورات و اقلام طی سه‌شنبه هر هفته از دیگر برنامه‌هایی است که طی سال گذشته انجام شد. البته در مناسبت‌های مختلف ماهیت این برنامه رنگ و بوی جشن و سرور یا عزا به خود می‌گیرد و در ماه مبارک رمضان نیز تبدیل به ایستگاه توزیع افطاری ساده شده بود.
سروش مشکاتمدیر مؤسسه سروش‌ مشکات اضافه کرد: برگزاری جشن یک‌سالگی مؤسسه، حضور قرآن‌آموزان مؤسسه در شبکه قرآن و برنامه قرآنی 1452، حضور قرآن‌آموزان مؤسسه در سالن مسابقات سی و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کشورمان، برگزاری اردوهای تفریحی چون باغ پرندگان، سینمای فرهنگسرای اشراق و بازدید از پل طبیعت و اراضی عباس‌آباد و باغ موزه دفاع مقدس و اردوهای زیارتی به مشهد مقدس و اعزام 70 قرآن‌آموزان از بچه‌های قرآنی تحت حمایت سازمان بهزیستی و فرزندان شهدای مدافع حرم، از دیگر برنامه‌های سال گذشته این مؤسسه بود.
وی با اشاره به کمک قرآن‌آموزان مؤسسه به زلزله‌زدگان کرمانشاه و ارسال کمک‌های نقدی و غیرنقدی انها به مناطق زلزله‌زده طی سال گذشته، اظهار کرد: پیش‌دبستانی قرآنی این مؤسسه برای دومین سالیست که فعالیتش را همراه با برنامه‌های حوزه قرآن و عترت و اهل‌بیت(ع) در سال تحصیلی 97-98 انجام داد. همچنین مسابقه کتاب‌خوانی سلام علی ابراهیم با محوریت شهید ابراهیم هادی ویژه نوجوانان از دیگر برنامه‌های مؤسسه بوده است.
ابوالفتحی اضافه کرد: حضور قرآن‌آموزان در همایش دختران انقلاب میدان امام حسین، حرکت دسته عزاداری طی ایام محرم، تشکیل پنج شورای آموزشی طی سال گذشته، برگزاری مراسم جشن تکلیف ویژه دختران و پسران، راه‌اندازی کتابخانه با موضوع شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم از جمله فعالیت‌های این مؤسسه است که می‌توان به آن اشاره کرد.
سروش مشکاتوی ادامه داد: تاکون 500 مدرک از سوی سازمان تبلیغات اسلامی در رشته‌های روخوانی، روان‌خوانی، فصیح‌خوانی، تجوید یک صادر شده است. همچنین برخی از قرآن‌آموزان یزن با حضور در مسابقات مختلف دانش‌آموزی، اوقاف و دیگر دستگاه‌ها حائز رتبه شده‌اند.
ابوالفتحی با اشاره به اینکه در نظر داریم تا مجتمع قرآنی را افتتاح و راه‌اندازی کنیم، اظهار کرد: این مجتمع با عنوان شهید «ابرهیم هادی» فعالیتش را انجام خواهد داد که وابسته به مؤسسه سروش مشکات خواهد بود تا بتوانیم فضای مؤسسه را به فضای مدارس نزدیک کنیم. همچنین در نظر داریم در این مجتمع آموزشی از دانش‌آموزان مقطع ابتدایی دور اول و دوم و همچنین دور اول متوسطه پذیرش به عمل داشته باشیم و امیدواریم بتوانیم این مجتمع را با حمایت خیرین برای سال تحصیلی 98-99 راه‌اندازی کنیم.
انتهای پیام

captcha