آیا زمان استفاده از اهرم اقتدار بر تنگه هرمز فرانرسیده است
کد خبر: 3805694
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۶

آیا زمان استفاده از اهرم اقتدار بر تنگه هرمز فرانرسیده است

گروه سیاسی ــ حجت‌الاسلام محمدعلی میرزایی، پژوهشگر دینی در یادداشتی با نام «آیا زمان استفاده از اقتدار بر تنگه هرمز برای نجات ایران فرارسیده است» نوشت: ایران بدون تردید و ترس باید ضرب‌الاجلی برای بستن تنگه هرمز بگذارد. سه ماه فرصت به جهان بدهد تا این تحریم ها برداشته شود و سر سه ماه تنگه هرمز را ببندد.

به گزارش ایکنا؛ متن کامل یادداشت حجت‌الاسلام میرزایی به این شرح است: اگر آمریکا نفت ایران را تحریم می کرد. از ایران نفت خریداری نمی کرد. این امر حتی بر فرض این که آمریکا مشتری عمده نفت ایران بود و تحریم آن آسیب بسیار گسترده به ارزاق مردم و زیرساخت کشور می زد اما این امر عامل این نبود که اقدام آمریکا، اعلام جنگ تلقی شود.
اما آنچه این روزها دارد اتفاق می افتد امر بسیار خطرناک وبسی فراتر از تحریم نفت توسط این کشور است.
آمریکا با فشار بر تمام مشتریان نفت ایران و جریمه های ملیاردی وکمر شکن علیه بانک ها، شرکتها و طرفهای خرید نفت و معامله با ایران عملا با زور وقلدری مانع صدور نفت ایران است.
متاسفانه با گذشت چهل سال از انقلاب اسلامی هنوز هم شاهرگهای حیاتی اقتصاد کشور و به تعبیر روشن تر، هنوز ارزاق مردم بشدت با مساله وسرنوشت و صادرات نفت وابستگی شدید دارد. نفت بزرگترین منبع درآمد ارزی کشور و محل اصلی تامین ذخیره ملی است.
حال بر گردیم به اقدامات وقیحانه وآشوب طلبانه ترامپ علیه صدور نفت ایران. این که آمریکا به هر وسیله ممکن وبویژه با روش های تروریستی اقتصادی وشارلاتانیستی وتهدید وارعاب از صدور نفت پیشگیری کند این امر بی برو برگرد اعلان جنگ علیه ایران تلقی می شود. این امر دقیقا مانند این است که مشتی اراذل واوباش و دزد سر گردنه در بیرون از شهر و دروازه های اصلی ورود و خروج کالا استقرار داشته باشند و از ورود و خروج ارزاق عمومی شهر جلوگیری کنند. این امر محاصره نان وآب این ملت است نه تحریم. نام تحریم اصلا دقیق نیست و بر شرایط اقدامات جنگ طلبانه آمریکا نام تحریم نباید نهاد. اینک آمریکا ایران را با رذیلانه ترین روش و ددمنشانه ترین سبک ممکن به محاصره اقتصادی در آورده است. این محاصره آب و نان ملت هشتاد ملیونی ایران یک اعلان جنگ رسمی است.
ایران قادر است که از افتادن در این محاصره خفه کننده و ویرانگر اجتناب کند. رهبران ما توان بر هم زدن معادلات را دارند. می توانند دست به اقدامات شدید وتهدید کننده بزنند و موقعیت انقعال را به فعال تغییر بدهند.
ایران بدون تردید وترس باید ضرب العجلی برای تنگه هرمز بگذارد. سه ماه فرصت به جهان بدهد تا این تحریم ها برداشته شود. و سر سه ماه تنگه هرمز را ببندد.
آنچه دارد اتفاق می افتد یک اقدام مشترک ورسوای بین آمریکا وکشورهای عرب خلیج فارس است. البته در این میان بزرگترین عامل محاصره خطرناک ایران صادرات دوازده ملیون بشکه در روز عربستان است. اگر این رذالت و گستاخی وجنایت عربستان در جبران غیبت نفت ایران نبود محاصره نفتی ایران قیمتهای جهانی نفت را سر به فلک می کشاند. چطور ملت مظلوم ومبتلای ایران شاهد بحران های توفنده در ارزاق عمومی خود باشد و عربستان روزانه ده برابر ایران با حمایت غرب نفت صادر کند؟
محمد علی میرزایی

captcha