استان‌ها، موتور محرکه تئاتر کشور هستند
کد خبر: 3805699
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۷

استان‌ها، موتور محرکه تئاتر کشور هستند

گروه فرهنگی- مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی کشور گفت: موتور محرکه تئاتر کشور، استان‌ها هستند، چراکه هرچه بیشتر به استان‌ها بها بدهیم، تئاتر کشورمان بیشتر پیشرفت خواهد کرد.

به گزارش ایکنا از کردستان، حمید نیلی، مدیرعامل انحمن هنرهای نمایشی کشور در آیین رونمایی از پوستر و فراخوان سی‌امین جشنواره تئاتر استانی کردستان که امروز، دوم اردیبهشت ماه در مجتمع فرهنگی فجر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: کردستان در حوزه تئاتر در کشور بسیار تواتمند است و جشنواره تئاتر خیابانی مریوان و تئاتر کُردی سقز گواه این مدعاست.
وی افزود: مردم استان کردستان به ویژه در ایام برگزاری جشنواره مریوان و سقز سر از پا نمی‌شناسند و مخاطبان بسیار پر شور و شوقی برای تماشای تئاتر هستند.
مدیرعامل انحمن هنرهای نمایشی کشور عنوان کرد: موتور محرکه تئاتر کشور، استان‌ها هستند، چراکه هرچه بیشتر به استان‌ها بها بدهیم تئاتر کشورمان بیشتر پیشرفت خواهد کرد.
وی بیان کرد: درصدد راه اندازی شورای مشورتی در انجمن هنرهای نمایشی کشور هستیم تا با حضور روسای انجمن‌های‌ هنرهای نمایشی استان‌ها در این شورا، مسایل و مشکلات این حوزه را بهتر بررسی کنیم.
وی تعامل بین مسئولان و اهالی فرهنگ و هنر را مسئله‌ای بسیار مهم در ارتقای هنر تئاتر برشمرد و گفت: در انجمن هنرهای نمایشی سعی ما بر برقراری این تعامل است و اینکه حتی بودجه خارج از بودجه مصوب وزارت ارشاد را به حوزه تئاتر تزریق کنیم.
نیلی با بیان اینکه تئاتر ابزار بسیار موثری در فرهنگ سازی است، ادامه داد: همچنین درصدد راه اندازی شورای مشورتی در انجمن هنرهای نمایشی کشور هستیم تا با حضور روسای انجمن‌های‌ هنرهای نمایشی استان‌ها در این شورا، مسایل و مشکلات این حوزه را بهتر بررسی کنیم.
وی در ادامه سه مشکل اصلی حوزه تئاتر را در حال حاضر طرح استقرار، کمبود آموزش در شهرستان‌ها و واگذاری سالن‌های تئاتر به افراد غیرتئاتری دانست.
مدیرعامل انحمن هنرهای نمایشی کشور در پایان با بیان اینکه کردستان به عنوان یک استان فرهنگی و مدافع کشور در زمان دفاع مقدس توانایی بسیار خوبی را در زمینه تولید تئاتر مطلوب دارد، خاطرنشان کرد: آنچه در توان ما برای اعتلای تئاتر در استان کردستان باشد انجام خواهیم داد و از جشنواره تئاتر استانی کردستان نیز حمایت مالی می‌کنیم.
انتهای پیام

captcha