روحانیان قداست لباسی که بر تن دارند را حفظ کنند
کد خبر: 3805711
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸

روحانیان قداست لباسی که بر تن دارند را حفظ کنند

گروه شهرستان‌ها ــ یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: وقتی طلاب لباس روحانیت را برتن می‎کنند باید تقدس آن را رعایت کنند.

پوششی// روحانیون قداست لباسی که بر تن دارند را حفظ کنند

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی دهشت، از اساتید حوزه علمیه و دانشگاه روز گذشته دوم اردیبهشت‌ماه در مراسم عمامه‌گذاری 6 نفر از طلاب حوزه علمیه امام صادق(ع) کاشمر که به‌تازگی ملبس به‌ لباس روحانیت شده‌اند، اظهار کرد: اینکه این مراسم در جوار زیارتگاه شهید آیت‌الله سید‌حسن مدرس فردی که یک چهره جهانی است برگزار می‌شود جای تقدیر دارد.
وی در ادامه در خصوص مکتب جهانی اهل بیت(ع) و رسالت روحانیان بیان کرد: روحانیان باید با کتاب نهج‌البلاغه بیشتر انس بگیرند؛ چرا که این کتاب یکی از گنجینه‌ها است.
وی عنوان کرد: سیدرضی با جمع‌آوری فرمایشات نورانی امیرالمومنین(ع) خدمت بزرگی به بشریت کرده است.
این مبلغ بین‌المللی با اشاره به اینکه متأسفانه برخی از محتوای نهج‌البلاغه بی‌اطلاع هستند، تصریح کرد: به رغم اینکه دنیا تشنه معارف است و در اروپا از معارف حضرت علی(ع) استفاده می‌شود، اما گاهی از روی خصومت‌ها و دشمنی‌ها حاضر نیستند منبع و مسند را ذکر کنند در این خصوص رسالت سنگین و خطیری بر دوش روحانیان است. سوره مائده همان سوره ولایت بوده که ولایت علی بن ابیطالب(ع) را ترسیم می‌کند.
دهشت افزود: دشمنان 40 سال است که با این نظام جنگ دارند، این نظام برای شیوخ و روحانیان نیست، بلکه نظام الهی بوده و طلاب تنها یک واسطه هستند.
وی با بیان اینکه تاثیر حوزه‌های علمیه شیعی در گسترش و تبیین این رسالت جهانی بسیار حائز اهمیت است، گفت: حوزه‌های علمیه رسالت خطیری را بر دوش گرفته‌اند.
رسالت حوزه‌های علمیه جهانی است
این استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: رسالت حوزه‌های علمیه جهانی است. ملتی سربلند و عزیز است که علم و پژوهش را دنبال کند. این مسائل کشور را به کمال می‌رساند.
وی گفت: حوزه‌های علمیه باید دست مردم را به دست ائمه اطهار(ع) بدهند، طلبه‌ای که بخواهد احساسی، سفارشی و توصیه‌ای باشد به درد نمی‌خورد و همان بهتر که در این مسیر نباشند، چون یک روز می‌خواهند روحانی باشند و در ادامه تصمیم می‌گیرند برگردند.
دهشت عنوان کرد: برخی فکر می‌کنند اگر روحانی شوند به پست و مقامی خواهند رسید در صورتیکه این گونه نیست. در این مسیر باید عقلانی پیش رفت.
وی با اشاره به اینکه اگر طلبه‌ای به خاطر احساس تکلیفی که کرده بود در این مسیر آمده ارزشمند است. اگر بخواهید یک فرهنگ در جامعه تعمیق و گسترش یابد باید سه کار از جمله تبیین کردن موضوع، تعظیم کردن و بزرگ داشتن آن و تبدیل کردن آن به یک نماد را انجام داد.
این استاد دانشگاه گفت: وقتی فردی لباس روحانیت بر تن می‌کند باید سیره پیامبر(ص) را در پیش بگیرد و اخلاق و اخلاق‌مداری را رعایت کند. رسمی‌ترین عمامه‌گذاری در تاریخ اسلام در 18 ذی‌الحجه اتفاق افتاد.
وی اظهار کرد: هر کس عمامه برسرگذاشت باید مسیر حضرت علی(ع) را در پیش بگیرد. عمامه یک نماد و موجب تحکیم می‌شود.
اسلام نباید از کسانی که ملبس به لباس دین هستند سیلی بخورد
دهشت عنوان کرد: افرادی که لباس روحانیت بر تن می‌کنند باید جریان‌سازی کرده و گفتمان قالب دین را بیاورند. همچنین باید مراقب بود که اسلام از کسانی که ملبس به لباس دین هستند سیلی نخورد.
وی گفت: از وقتی لباس روحانیت را برتن می‎کنیم باید تقدس آن را رعایت کنیم، منبر رسالت و قداست دارد و از پیامبر اسلام(ص) است و نباید هر حرفی را با رفتن بر روی آن زد.
این استاد حوزه و دانشگاه افزود: اگر امام زمان(عج) این اجازه را به شما داده‌اند که ملبس شوید و عمامه بر سربگذارید، این رسالت بردوش شما آمده که جهانی است.
وی اظهار کرد: برای گسترش فرهنگ اهل بیت(ع) و جهانی کردن آن باید جریان‌سازی کرد و جریان‌سازی تبدیل به گفتمان قالب شود و در حوزه عمل وارد شد. در این میان یکی از عوامل موفقیت مبلغان همسران مبلغان هستند، همسران مبلغان باید با رفتار، کلام، حمایت و گفتار در این مسیر همسران خود را حمایت کنند.
انتهای پیام

captcha