عمل خالصانه؛ شرط ملاقات با امام عصر(عج)
کد خبر: 3805713
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۱

عمل خالصانه؛ شرط ملاقات با امام عصر(عج)

گروه معارف ــ مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان گفت: کسانی که به‌دنبال ملاقات با حضرت(عج) هستند، بدانند تنها راه توفیق آن‌ها، عمل خالصانه است؛ اگر عمل ما نیکو و با اخلاص باشد لازم نیست به‌دنبال ملاقات با امام زمان(عج) باشیم بلکه ایشان خود به دیدار ما می‌آیند.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، حجت‌الاسلام محسن مؤمنی‌مقدم، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان شب گذشته، دوم اردیبهشت در جمع طلاب و مبلغان ویژه ماه شعبان، گفت: یکی از نعمت‌ها و منت‌های الهی وجود مقدس امام عصر(عج) است؛ لذا باید از این نعمت بزرگ به خوبی بهره برده و جهت ادای وظیفه خود در قبال آن تلاش کنیم.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان افزود: اگرچه امام عصر(عج) از دید ما غائب است اما این به معنی قطع ارتباط آن حضرت با ما و بسته بودن راه ارتباط ما با ایشان نیست.
وی بیان کرد: حضرت(عج) بر اعمال ما نظارت دارند و هنگام مشاهده اشتباهات و گناهان ما غصه‌دار می‌شوند؛ برای ما دعا می‌کنند و از طریق هدایت باطنی به دنبال رساندن ما به کمال و مطلوبات دینی هستند.
مؤمنی‌مقدم اظهار کرد: یکی از وظایف ما در قبال نعمت وجود مقدس امام زمان‌(عج) شناخت آن حضرت و برقراری ارتباط معنوی با ایشان است؛ باید امام را حیّ و حاضر و ناظر بر اعمال خود احساس کرده و همواره برای ثبات ایمان خود و رسیدن به درجات بالاتر کمال از آن حضرت مدد بگیریم.
وی ادامه داد: یکی از وظایف مهم ما در عصر غیبت، انتظار ظهور امام(عج) و دعا برای تعجیل فرج است. اما باید به خاطر داشته باشیم که این انتظار و دعایی که طبق روایات، اجر و پاداش الهی بسیاری برای آن ذکر شده شرایط خاصی دارد.
مدیرکل اوقاف استان عنوان کرد: یک منتظر باید عملاً شرایط انتظار را فراهم کند نه اینکه دست روی دست گذاشته و فقط چشم به راه باشد بلکه باید حرکت کند و پس از تزکیه نفس خود به هدایت جامعه نیز بپردازد و با مفاسد و هر چیزی که مانع ظهور حضرت است، مقابله کند.
وی افزود: دعا برای تعجیل فرج، زمانی واقعی، مقبول و مأجور است که در درجه اول منتظرانه باشد و سپس اینکه عمیقاً و در دل احساس کند دیگر این دنیا بدون حضرت ولی عصر(عج) مطلوب نیست و همچون کسی که در بلا گرفتار شده از خدا بخواهد که امام زمان‌(عج) ظهور کرده و او را از این بلا نجات دهد.
مؤمنی‌مقدم تأکید کرد: اگر چه انتظار شرایطی دارد لکن مقوله پیچیده و دست نیافتنی نیست بلکه به این معناست که در هر موقعیتی که قرار داریم چه در محل کار، اجتماع و خانواده تلاش کنیم که به مؤمن حقیقی و پیرو واقعی حضرت مهدی(عج) خود را شبیه و نزدیک کرده و مانند او عمل کنیم و در هر کاری به دنبال جلب رضایت حضرت باشیم.
مدیرکل اوقاف استان بیان کرد: کسانی که به‌دنبال ملاقات با حضرت(عج) هستند، بدانند تنها راه توفیق آن‌ها، عمل خالصانه است؛ چرا که حضرت خود می‌فرمایند کاری کنید که ما به دیدار شما بیاییم. به این معنا که اگر عمل شما نیکو و با اخلاص باشد لازم نیست شما به‌دنبال ملاقات ما باشید بلکه ما خود به دیدار شما می‌آییم.

انتهای پیام

captcha