راه تحقق ازدواج آسان، تغییر سبک زندگی است
کد خبر: 3805740
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۹

راه تحقق ازدواج آسان، تغییر سبک زندگی است

گروه اجتماعی ــ معاون نهاد رهبری دانشگاه بیرجند با ابزار تأسف از چشم و هم‌چشمی‌ها در مراسم ازدواج، گفت: باید نظام ارزشی جامعه اسلامی را تعریف کرده سپس می‌توانیم اهداف و سبک زندگی را براساس آن شکل داد و ازدواج را آسان‌تر گرفت.

راه تحقق ازدواج آسان، تغییر سبک زندگی استحجت‌الاسلام جواد محمدی، معاون نهاد رهبری دانشگاه بیرجند، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، در مورد علت تاخیر در ازدواج اظهار کرد: عواملی از جمله سن، آداب و رسوم غلط و ناکارآمدی تحصیلات باعث تأخیر در ازدواج می‌شوند.
وی مشکلات اقتصادی را مهم‌ترین عامل در تأخیر در ازدواج دانست و افزود: هزینه‌های بالای ازدواج و درآمد پایین، به وجودآورنده مشکلات اقتصادی است.
معاون نهاد رهبری دانشگاه بیرجند با ابزار تأسف از چشم و هم‌چشمی‌ها در مراسم ازدواج، تصریح کرد: باید نظام ارزشی جامعه اسلامی را تعریف کنیم سپس می‌توانیم اهداف و سبک زندگی را براساس آن شکل داد و ازدواج را آسان‌تر گرفت.
محمدی ادامه داد: برخی از افراد، ایمان، تقوا، شخصیت، منش و سبک زندگی را مهم دانسته و برخی دیگر ثروت را مهم می‌دانند پس نظام ارزشی متفاوت خواهد شد.
وی افزود: وقتی ثروت اساس قرار گیرد و هدف تنها کسب مال باشد، نشان دادن مال و ثروت به دیگران اصل قرار گرفته و فخرفروشی رواج پیدا خواهد کرد.
معاون نهاد رهبری دانشگاه بیرجند بیان کرد: برای دوری از فخرفروشی در مراسم ازدواج که عامل عقب افتادن این مهم است، باید نظام ارزشی را درست کرد و در نهایت به سمت سبک زندگی عالی رفت.
محمدی با بیان اینکه تغییر سبک زندگی باعث تغییر سبک ازدواج می‌شود، اظهار کرد: عامل تغییر سبک زندگی نوع نظام ارزشی ماست.
وی با بیان اینکه سبک زندگی دنیوی امروز ما به شدت به سمت مصرف‌گرایی رفته است، افزود: این رواج مصرف گرایی، ازدواج و سبک زندگی را نیز تغییر داده است.
معاون نهاد رهبری دانشگاه بیرجند با بیان اینکه فرهنگ غرب مردم را به سمت مصرف گرایی برده است، بیان کرد: هزینه‌های بالای تالار، آرایشگاه، عکاسی و جهیزیه مانع ازدواج شده در حالی که می‌توان به راحتی آن‌ها را حذف کرد.
محمدی با اشاره به اینکه مهریه بالا نیز نمی‌تواند باعث درست شدن زندگی شود، افزود: عدم آگاهی در مورد تحکیم زندگی، تربیت فرزند و... نیز یکی از آفت‌های ازدواج است.
وی با بیان اینکه میزان مهارت فرد در موفقیت در ازدواج مهم است، تصریح کرد: آشنایی و ارتباط قبل از ازدواج نیز آفتی در ازدواج است که گاهی دخترها و پسرها وارد بازی خطرناکی می‌شوند که این راه شناخت درستی نیست و لطمات روحی زیادی درپی دارد.
معاون نهاد رهبری دانشگاه بیرجند با اشاره به اینکه ازدواج در سن بالا نیز خوب نیست چراکه در این سن زیاد، شخصیت‌ها شکل گرفته و افراد قابل تغییر نیستند، اظهار کرد: باید اصول تربیتی، خانوادگی، اجتماعی و نظام آموزشی را اصلاح کرد.
محمدی ادامه داد: بهترین سن ازدواج برای آقایان، 20 تا 24 سالگی و بهترین سن ازدواج برای دختران ۱۸ تا 22 سالگی است چراکه این سن‌ها بهترین زمان برای تطبیق دادن زوجین است.
وی در مورد ترویج ازدواج آسان نیز خاطرنشان کرد: باید خانواده و آموزش و پروش به نسل جدید برای شروع زندگی مشترک آگاهی و اطلاعات بدهند.
معاون نهاد رهبری دانشگاه بیرجند بیان کرد: خانواده‌ها پررنگ‌ترین نقش را برای ازدواج دارند اما همین خانواده‌ها گاهی اساس تجمل‌گرایی را بنا می‌نهند و شرایط سختی را مقابل آن‌ها قرار می‌دهند.
محمدی یادآور شد: برای همین خانواده‌ها در تربیت و ازدواج آسان نیز بسیار موثر هستند بنابراین باید نظام ارزشی خانواده را اصلاح کرد و تغییر داد.

انتهای پیام

captcha