فعالیت ۶۰ مؤسسه قرآنی در آذربایجان غربی
کد خبر: 3805756
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۸

فعالیت ۶۰ مؤسسه قرآنی در آذربایجان غربی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرکل ارشاد آذربایجان غربی با اشاره به اینکه ۱۷۰ مؤسسه قرآنی در استان وجود دارد که از این تعداد ۶۰ مؤسسه فعالیت مداوم دارند، گقت: برای اینکه بتوانیم این مؤسسات قرآنی را هماهنگ با هم در راستای گسترش فعالیت‌های قرآنی پیش ببریم، باید فعالیت‌های این مؤسسات را نهادینه کنیم.

فعالیت ۶۰ موسسه قرآنی در آذربایجان غربی

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ناصر خدایاری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی، صبح امروز، ۳ اردیبهشت ماه، در جلسه شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی، اظهار کرد: ۱۷۰ موسسه قرآنی در استان وجود دارد که از این تعداد ۶۰ مؤسسه فعالیت مداوم دارند.
وی ادامه داد: برای اینکه بتوانیم این موسسات قرآنی را هماهنگ با هم در راستای گسترش فعالیت‌های قرآنی پیش ببریم، باید فعالیت‌های این مؤسسات را نهادینه کنیم.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین خدایاری افزود: تفرق موجب می‌شود که نتوانیم به هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی دست یابیم و باید در راستای هدفی که مقام معظم رهبری ترسیم نموده‌اند، مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن که جز اهداف و راهبردهای استراتژیک است، حرکت نماییم.
وی با اشاره به اینکه براساس آمایش سرزمینی از تعداد ۱۰ میلیون حافظ قرآن، ۴ درصد شامل استان است، تصریح کرد: بر این مبنا، تربیت ۴۰۰ هزار نفر فعال و حافظ قرآنی برعهده استان بوده که از این تعداد ۱۰۰ هزار نفر برای ارومیه و مابقی برای شهرستانها است که لازمه رسیدن به هدفی که مقام معظم رهبری ترسیم کرده‌اند، برنامه‌ریزی و بررسی وضع موجود بوده تا بتوانیم ۴۰۰ هزار نفر را در حوزه‌های مختلف فعالیت‌های قرآنی شامل تفسیر، تلاوت و حفظ تربیت کنیم.
انتهای پیام

captcha