نشست تخصصی «فرهنگ رمضان» در آذربایجان غربی برگزار می‌شود
کد خبر: 3805762
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۸

نشست تخصصی «فرهنگ رمضان» در آذربایجان غربی برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل ارشاد آذربایجان غربی با اشاره به برگزاری نشست‌های تخصصی «فرهنگ رمضان»، گفت: در این ماه برخی فرهنگ‌ها همچون افطاری و برنامه‌های قبل از افطار را داریم که نیاز به احیای این فرهنگ‌های قدیمی احساس می‌شود.

برگزاری نشست تخصصی فرهنگ رمضان در آذربایجان غربی

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، بحرعلی محمودی، رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی، صبح امروز، ۳ اردیبهشت ماه، در جلسه شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی، در رابطه با برنامه‌های ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: برگزاری محافل انس با قرآن بر مبنای تلاوت آیات قرآن با محوریت ایثار و شهادت، انفاق، نماز و امر به معروف و نهی از منکر از جمله برنامه‌های این ماه بوده که هدف این محافل، سمت‌وسو دادن قاریان به سوی تلاوت آیاتی با این مضامین است.
وی با اشاره به اینکه بهتر است که ختم قرآن و جزخوانی قرآن به صورت واحد برگزار شوند، خاطرنشان کرد: برگزاری نشست‌های علمی و تخصصی با موضوع گفتمان‌های دینی در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر بیانیه گام دوم انقلاب نیز از دیگر برنامه‌های ماه مبارک رمضان در استان به‌شمار می‌روند.
محمودی افزود: افراد متخصص از جمله ائمه جمعه و اساتید حوزه علمیه در حوزه تمدن‌سازی، خودسازی و جامعه‌سازی بر مبنای فرمایشات مقام معظم رهبری سخنرانی خواهند کرد که اکثریت مخاطبین جوانان خواهند بود که این نشست‌ها در شمال، مرکز و جنوب استان برگزار خواهند شد.
وی با اشاره به اینکه امسال در رابطه با خرید قرآن ۲ هزار مورد پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: همچنین کتابت قرآن کریم را در شهرستان تکاب خواهیم داشت و برگزاری جلسات تدبر در قرآن را نیز در حوزه‌های علمیه به تعداد ۱۴ جلسه پیش‌بینی کرده‌ایم.
رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به برگزاری نشست‌های تخصصی در زمینه فرهنگ رمضان، ادامه داد: در این ماه برخی فرهنگ‌ها همچون افطاری و برنامه‌های قبل از افطار را داریم که نیاز به احیای این فرهنگ‌های قدیمی در این زمینه احساس می‌شود.
وی یادآور شد: ترمیم و صحافی مجدد قرآن‌های کهنه نیز در این ماه مدنظر بوده که برخی افراد در منازل خود یا مساجد قرآن‌هایی را دارند که نیاز به ترمیم و صحافی دارند که در این ماه شرایط برای ترمیم قرآن‌ها فراهم خواهد شد.
محمودی با اشاره به اینکه ۷۲ برنامه طی ماه مبارک رمضان در استان با اعتبار ۱۲۶ میلیون تومان پیش‌بینی شده است، بیان کرد: سال گذشته نه تنها در رابطه با فعالیت‌های قرآنی، بلکه در حوزه هنر نیز ورود کردیم که یکی از برنامه‌های اصلی جشنواره آیات بود که بیش از ۱۰۰۰ اثر به این جشنواره ارسال شد.
وی با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره ایده‌پردازی نماز و امر به معروف و نهی از منکر در استان گفت: هدف از برگزاری این جشنواره این بوده تا ایده‌های جدیدی در رابطه با نماز و امر به معروف و نهی از منکر دریافت کنیم که این جشنواره نیز شهریور ماه سال جاری در ارومیه برگزار خواهد شد.
انتهای پیام

captcha