۸۳۰ سیل‌زده سیستانی اسکان اضطراری یافتند
کد خبر: 3805789
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۹

۸۳۰ سیل‌زده سیستانی اسکان اضطراری یافتند

گروه اجتماعی ــ مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون بیش از ۸۳۰ نفر از سیل‌زدگان روستاهای شهرستان هیرمند در منطقه سیستان توسط نیروهای هلال احمر مستقر در منطقه در مکان‌های امن اسکان اضطراری داده شدند.

رسول راشکی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان‌ در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، گفت: تاکنون بیش از 830 نفر از سیل‌زدگان روستاهای شهرستان هیرمند در منطقه سیستان توسط نیروهای هلال احمر مستقر در منطقه در مکان‌های امن اسکان اضطراری داده شدند.
وی اظهار کرد: همزمان با بروز سیلاب، آسیب دیدن سیل‌بند رودخانه نیاتک از دو نقطه و روان شدن سیل به سمت روستاها و مزارع شهرستان هیرمند، نیروهای امدادگر جمعیت هلال احمر سریعاَ با دستگاه‌های مجهز در منطقه مستقر شدند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان با بیان اینکه تعداد 8 روستا در وضعیت بحران قرار دارند، افزود: از لحظه وقوع سیلاب، تعداد 150 نیروی امداد و نجات جمعیت هلال احمر در قالب 20 تیم عملیاتی وارد کار شده و ضمن اسکان سیل‌زدگان، با قایق اقدام به تخلیه وسایل منازل روستائیان کردند.
وی بیان کرد: در حال حاضر امدادگران به‌همراه 10 دستگاه خودرو، دو فروند هلی‌کوپتر و چهار فروند قایق در منطقه سیستان مشغول به ارائه خدمات هستند.
راشکی همچنین از توزیع 135 تخته موکت، 524 تخته پتو و نصب 135 دستگاه چادر در این منطقه خبر داد و گفت: برای اسکان اضطراری هموطنانی که روستاهای آنان درگیر آبگرفتگی و تخلیه شده، چهار مکان امن (سه مدرسه و شهرک صنعتی هیرمند) در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام

captcha