چهارمین جشنواره گلستان‌خوانی دانش‌آموزان شیرازی برگزار می‌شود
کد خبر: 3805832
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶

چهارمین جشنواره گلستان‌خوانی دانش‌آموزان شیرازی برگزار می‌شود

گروه فرهنگی ــ معاون آموزش ابتدایی اداره‌كل آموزش و پرورش فارس اعلام كرد كه چهارمین جشنواره استانی گلستان‌خوانی چهارم اردیبهشت‌ماه به میزبانی ‌شیراز برگزار می‌شود.

به گزارش ایكنا از فارس، علی‌عسكر جمشیدی، معاون آموزش ابتدایی اداره‌كل آموزش و پرورش فارس، امروز، 3 اردیبهشت‌ماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز گفت: چهارمین جشنواره گلستان‌خوانی ویژه دانش‌آموزان مقطع ابتدایی با حضور ١٢٠ دانش‌آموز راه یافته از مرحله شهرستانی برگزار می‌شود.
وی شناخت مفاخر علمی و ادبی كشور و استان فارس در زمینه آثار سعدی، بالابردن اعتماد به نفس دانش آموزان از دوره ابتدایی، آشنایی دانش‌آموزان با ادبیات كهن ایران، بالا بردن روحیه دانش‌آموزان در انعكاس مطالبات و افزایش دامنه لغات ادبی دانش‌آموزان را از مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره طی چهار دوره متوالی عنوان كرد.
جمشیدی با بیان اینكه در اجرای این جشنواره رقابت وجود ندارد، به طراحی و تدوین كتابی تحت عنوان ورقی از گلستان در دبستان اشاره كرد و گفت: این كتاب حاوی حكایات و ضرب‌ المثل‌هاست كه در اختیار دبیران قرار گرفته و ماهانه یك حكایت به دانش‌آموزان یاد داده می‌شود.
معاون آموزش ابتدایی اداره‌كل آموزش و پرورش فارس یادآور شد: هم‌اینك ٢٥٠ هزار دانش‌آموز دوره دوم مقطع ابتدایی در حال فراگیری حكایات این كتاب هستند.
وی با بیان اینكه سعدی یك شاعر اجتماعی و همدل و همدرد با انسان‌هاست، گفت: سعدی بیش از شاعران دیگر به جنبه تعلیم و تربیت پرداخته است از این رو جنبه تربیتی برای دانش‌آموزان از حكایات سعدی از جمله سیاست‌هایی است كه در دستور كار آموزش و پرورش استان فارس قرار دارد.
انتهای پیام

captcha