فعالیت ۲۳ پایگاه شهری و ۱۸ پایگاه جاده‌ای در ‌اردبیل
کد خبر: 3805909
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۷

فعالیت ۲۳ پایگاه شهری و ۱۸ پایگاه جاده‌ای در ‌اردبیل

گروه اجتماعی ــ رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل از فعالیت ۲۳ پایگاه شهری و ۱۸ پایگاه جاده‌ای در این استان‌ خبر داد.

فعالیت ۲۳ پایگاه شهری و ۱۸ پایگاه جاده ای در استان اردبیلقدرت اخوان‌اکبری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل، در گفت‌وگو با ایکنا از اردبیل، در مورد فعالیت مرکز فوریت‌های پزشکی گفت: ۲۳ پایگاه شهری و ۱۸ پایگاه جاده‌ای در استان اردبیل فعال است که ما با ۱۱۲ آمبولانس و اتوبوس آمبولانس به هموطنان ارائه خدمات می کنیم تا حادثه‌دیدگان داخل شهر و جاده‌ای مورد مداوا و درمان قرار گیرند.
اخوان‌اکبری به فعالیت واحد فراهم‌آوری اعضا و اهدای آن به بیماران نیازمند اشاره کرد و گفت: از سال ۸۸ تاکنون ۱۱۰ مورد اهدای عضو در استان به ثبت رسیده که ۴۰ مورد ان در دو سال اخیر اتفاق افتاده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: از سال ۹۳ اجرای طرح تحول سلامت در استان اردبیل شروع شده و در این مدت بالغ بر ۲۵۵ میلیارد تومان در بخش‌های مختلف اعم از کاهش پرداخت از جیب مردم ارتقای هتلینگ بیمارستان ها زایمان طبیعی رایگان استفاده از پزشکان مقیم ماندگاری پزشکان در مناطق محروم و راه اندازی ۱۸ کلینیک تخصصی هزینه شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در مورد دستاوردهای انقلاب اسلامی در ۴۰ سال اخیر در حوزه سلامت بیان کرد: با تأسیس دانشگاه علوم پزشکی از سال ۷۲ تلاش برای توسعه فضای فیزیکی ایجاد زیرساخت‌ها تأمین منابع انسانی و تجهیزات پیشرفته در ارتقای فرایند کیفی خدمات‌رسانی بوده است.
اخوان‌اکبری افزود: ما قبل از پیروزی انقلاب اسلامی هفت بیمارستان در استان داشتیم که این تعداد هم اکنون به ۱۷ بیمارستان ارتقا یافته و ۱۳ بیمارستان متعلق به دانشگاه، چهار بیمارستان نیز غیردانشگاهی و توسط بخش خصوصی و تأمین اجتماعی احداث و راه‌اندازی شده است.
وی تعداد تخت‌های فعال بیمارستانی را قبل از انقلاب ۵۰۰ تخت اعلام کرد و گفت: بعد از پیروزی انقلاب این تخت به ۲۰۱۴ تخت افزایش یافته به طوری که پیش‌بینی می‌کنیم تا سال ۱۴۰۴ تعداد تخت‌های بیمارستانی استان به ۴هزار تخت افزایش یابد.

انتهای پیام

captcha