ارائه ۷۸ عنوان جدید در نمایشگاه کتاب/ فرهنگنامه فاطمی(ع) منتشر شد
کد خبر: 3805915
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۰
به همت نشر هاجر انجام شد؛

ارائه ۷۸ عنوان جدید در نمایشگاه کتاب/ فرهنگنامه فاطمی(ع) منتشر شد

گروه ادب ــ مرکز نشر هاجر ۷۸ عنوان کتاب چاپ نخست را در سی و دومین نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌کند.

ارائه ۷۸ عنوان جدید در نمایشگاه کتاب/ فرهنگنامه فاطمی (ع) منتشر شدبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ مرکز نشر هاجر ناشر تخصصی زن و خانواده، همانند سال‌های گذشته، امسال نیز در سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور دارد و ۷۸ اثر چاپ اولی را ارائه کرده که از این تعداد ۲۳ عنوان مربوط به سال ۹۸ است و موضوعاتی همچون زن و خانواده، روان‌شناسی، ادبیات، مهدویت، فلسفه و کلام، معارف قرآنی، سیره اهل بیت(ع) و احکام را دربرمی‌گیرد.

این ناشر در راستای اعتلای فرهنگ اسلامی، حفظ حرمت و حریت قلم، حراست از جایگاه والای علم و اندیشه برای چاپ و نشر آثار بانوان در تمامی موضوعات و آثار آقایان در موضوع زن و خانواده اعلام آمادگی کرده و در صورت داشتن شرایط لازم آثار مورد نظر را منتشر خواهد کرد.

«فرهنگنامه فاطمی (ع)»

از آثار ارزشمندی که در این نمایشگاه برای اولین بار ارائه می‌شود می‌توان به فرهنگنامه فاطمی(ع) اشاره کرد. این فرهنگنامه در ۷ جلد چاپ شده و حاصل تلاش هفت ساله مرکز نشر هاجر است.

این اثر با بهره‌گیری از ۱۵۰۰ منبع فریقین، تمام ابعاد زندگی حضرت فاطمه(س) را در دو بخش منظومه زندگی و رفتار فاطمی (شامل سیره عبادی و قرآنی، علمی، فرهنگی و هنری، سیره اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و...) و مجموعه گفتار و سخنان (تحلیل محتوا و شرحِ خطبه‌ها، دعاها، وصایا، زیارات و تعقیبات، اشعار و...)، بررسی کرده و در نهایت شخصیت ایشان از منظر علما و اندیشمندان اهل سنت، خواص، مستشرقان و غربیان پی گرفته شده است.

«چگونه سخنرانی کنیم»

همه ما انسان‌ها دوست داریم، خوب صحبت کنیم و فن بیان خوبی داشته باشیم تا از آن به عنوان ابزاری مفید برای رشد، موفقیت و رسیدن به اهدافمان بهره ببریم. سخنران شدن، به دست آوردن فن بیان و خوب صحبت کردن، مهارتی اکتسابی است و هر کس بخواهد این مهارت را در خودش تقویت کند و خود را مجهز به این سلاح پر قدرت کند، می‌تواند با یادگیری دانش این مهارت و تمرین درست و اصولی در این زمینه مهارت خود را افزایش دهد. این کتاب موارد مهم در ارائه یک سخنرانی مؤثر را به شما ارائه می‌دهد.

«مهارت‌های زندگی»

بسیاری از انسان‌ها در برخورد با مسائل گوناگون زندگی فاقد توانایی لازم و مهارت‌های مقابله با آن هستند و به همین سبب در مواجهه با مسائل و مشکلات زندگی روزمره و مقتضیات آن، آسیب‌پذیرند. در هر مرحله زندگی برای بهتر زیستن به مهارت‌هایی نیاز داریم. این کتاب مهارت‌های لازم را به طور جامعی گردآوری کرده است.

«عرفان نظری»

عرفان و مباحث مرتبط با آن از مهمترین حوزه‌های فکری اسلام است. این نوشتار یک دوره عرفان اسلامی با گرایش عرفان نظری است و علاوه بر مباحث کلی عرفان نظری از جمله وحدت شخصی وجود، انسان کامل، ولایت و... به کلیات این بحث، همچون تعریف، روش، ضرورت و تاریخ عرفان، عرفای نامدار و... پرداخته است.

مسابقه کتابخوانی

با توجه به استقبال گسترده در سال‌های گذشته از برگزاری مسابقات فرهنگی و دینی در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی به همت این مرکز در ایام برگزاری نمایشگاه کتاب طی سال‌های گذشته، امسال هم اقدام به برگزاری مسابقه کتابخوانی با جوایز ارزنده کرده است و روزانه به ۳ نفر از شرکت‌کنندگان هر یک به مبلغ یک میلیون ریال اهدا خواهد کرد.

علاقه‌مندان برای شرکت در این مسابقه می‌توانند به روش‌های زیر اقدام کنند:

الف) رادیویی: با همکاری رادیومعارف از شنبه ۷ تا جمعه ۱۳ اردیبهشت از ساعت ۱۶:۳۰ تا ۱۶:۵۰ در برنامه صدای کتاب

ب) حضوری: مراجعه به غرفه مرکز نشر هاجر در نمایشگاه بین‌اللملی کتاب تهران و تهیه کتاب و سؤالات مسابقه

ج) اینترنتی: مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی مرکز نشر هاجر به آدرس www.Hajarpub.ir و دریافت فایل کتاب و سؤالات مسابقه

یادآور می‌شود غرفه مرکز نشر هاجر در نمایشگاه کتاب در سالن ناشران عمومی، راهرو ۱۱، غرفه ۷ قرار دارد.

انتهای پیام

captcha