روابط عاطفی؛ مهمترین عامل دوام و محبت بین اعضای خانواده
کد خبر: 3805922
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۲

روابط عاطفی؛ مهمترین عامل دوام و محبت بین اعضای خانواده

گروه اجتماعی ــ معاون فرهنگی ـ پرورشی آموزش و پرورش استان اردبیل با بیان اینکه مهمترین عامل دوام و رشد خانواده روابط عاطفی و محبت بین اعضای آن است، گفت: خداوند متعال انسان‌ها را طوری آفریده که در صورت تأمین نیازهای یکدیگر رابطه عاطفی بین آنها قوی‌تر خواهد بود.

روابط عاطفی؛ مهمترین عامل دوام ومحبت بین اعضای خانوادهمصطفی کافی، معاون فرهنگی و پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اردبیل، در گفت‌وگو با ایکنا از اردبیل، با اشاره به اینکه اصول و مبانی الگوی اسلامی ایرانی خانواده اصل تحکیم و حفظ خانواده است، افزود: اصل تقدم اخلاق بر حقوق، اصل ثبات و امنیت اصل تأمین نیاز عاطفی، اصل کرامت انسانی، اصل عدالت، اصل مصلحت اصل کیفیت یا همسانی، اصل مشاوره اصل عفاف و پاکدامنی، اصل تعلیم و تربیت، اصل مدیریت و پاسداری، اصل احترام و نیکی را از اصول حاکم بر روابط اعضای خانواده عنوان کرد.

وی با بیان اینکه خانواده یک واحد کوچک اجتماعی است که با پیمان ازدواج زن و مرد آغاز می‌شود، افزود: قرآن به صورت ویژه ای به تحکیم و ثبات خانواده توجه کرده و کلیه اصول حاکم برخانواده را بر این اصول مبتنی نموده است.

وی ادامه داد :از مجموع آیات قرآن می‌توان نتیجه گرفت که قرآن حتی در زمانی که احکام حقوقی طلاق را بیان می‌کند سعی بر حفظ تحکیم خانواده دارد و تا آنجا که امکان دارد شرایطی را برای طلاق تعیین کرده که در صورت بروز اختلافات جزئی زن و مرد نتوانند به راحتی از هم جدا شوند.

کافی با بیان اینکه مهمترین عامل دوام و رشد خانواده روابط عاطفی و محبت بین اعضای آن است، افزود: خداوند متعال انسان ها را طوری آفریده که در صورت تأمین نیازهای یکدیگر رابطه عاطفی بین آنها قوی تر می شود.

وی اظهار کرد: رعایت این روابط در خانواده با برپا داشتن زندگی بر اساس محبت و عشق به ویژه به ویژه در روابط متقابل زوجین از دستورات مهم اسلامی باشد.

کافی در پایان گفت: زنجیره اصلی حفظ خانواده عقد قرارداد نیست بلکه محبت قلبی است که نتیجه آن آرامش روحی و روانی می باشد رفتار محبت آمیز همسران با یکدیگر موجب ارامش خانواده و سلامتی روح و روان فرزاندان خواهد شد و فرزندان به نوبه خود از محیط خانه فراتر رفته جامعه را نیز تحت تاثیر قرار خواهند داد.

انتهای پیام

captcha