آغاز ثبت‌ نام طرح ملی حفظ قرآن «رحله»
کد خبر: 3805951
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۰

آغاز ثبت‌ نام طرح ملی حفظ قرآن «رحله»

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ ثبت نام نوزدهمین دوره مدارس شبانه‌روزی حفظ و پنجمین دوره طرح ملی رحله مؤسسه بیت‌الاحزان از امروز، سوم اردیبهشت‌ماه آغاز شد.

به گزارش ایکنا؛ ثبت‌ نام نوزدهمین دوره مدارس شبانه‌روزی حفظ و تفسیر یکساله قرآن مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) از امروز، سوم اردیبهشت‌ماه آغاز و تا پایان این ماه ادامه دارد.
این دوره ویژه بانوان و آقایان علاقه‌مند است که در صورت دارا بودن حداقل 14 و حداکثر 22 سال و تسلط بر روخوانی‌ و روان‌خوانی قرآن، عدم تأهل و همچنین عدم اشتغال هنگام تحصیل می‌توانند در این دوره نام‌نویسی کنند.
مرکز شبانه‌روزی حفظ و تفسیر قرآن با عنوان مرکز حضرت زینب کبری(س) شهرستان استهبان از بانوان سراسر کشور ثبت‌ نام می‌کند و از داوطلبان عرب‌زبان در مرکز شبانه‌روزی امام حسن مجتبی(ع) استهبان نام‌نویسی می‌شود. همچنین آقایان متقاضی در 10 مرکز دیگر می‌توانند ثبت‌ نام کنند.
سپس از متقاضیان، آزمون ورودی و مصاحبه طی بازه زمانی 20 خردادماه تا 14 تیرماه به عمل می‌آید و پس از پذیرفته شدن، وارد دوره آزمایشی 45 روزه می‌شوند.
همچنین ثبت‌ نام پنجمین دوره طرح ملی رحله ویژه ایام تابستان با حفظ جزء سی‌ام قرآن و سوره بقره در 42 مرکز در استان‌های یزد، تهران، همدان، مازندران، لرستان، کرمان، سیستان و بلوچستان، قم، فارس، خوزستان، خراسان رضوی، خوزستان و آذربایجان شرقی ویژه آقایان و بانوان برگزار می‌شود. متقاضیان برای ثبت‌ نام در این دو طرح حفظ قرآن می‌توانند به پایگاه اطلاع‌رسانی مؤسسه بیت‌الاحزان به نشانی http://beytolahzan.ir مراجعه کنند.
یادآوری می‌شود، مؤسسه بیت‌الاحزان با راه‌اندازی 12 مرکز شبانه‌روزی حفظ یکساله و بیش از 180 شعبه در سراسر کشور فعال است.
انتهای پیام

captcha