مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ فراخوان طرح آموزش فضای مجازی قاریان قرآن
کد خبر: 3805971
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۰

مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ فراخوان طرح آموزش فضای مجازی قاریان قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ «فراخوان طرح آموزش فضای مجازی قاریان قرآن در اردیبهشت‌ماه» عنوان یکی از اخبار مهم معارفی رسانه‌ها در روز جاری است.

مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ فراخوان طرح آموزش فضای مجازی قاریان قرآن

به گزارش ایکنا، صفحات معارفی رسانه‌ها، امروز سه‌شنبه 3 اردیبهشت‌ماه، اخبار متعددی را منتشر کرده‌اند که در ادامه مورد بررسی قرار می‌دهیم.

فارس

صفحه فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، امروز تعداد هفت خبر منتشر کرده است. در خبری با عنوان «نام‌نویسی دوره‌های ملی حفظ شبانه‌روزی قرآن آغاز شد» آمده است: ثبت‌نام نوزدهمین دوره مدارس شبانه‌روزی حفظ و تفسیر یکساله قرآن و پنجمین دوره طرح ملی رحله مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) از امروز ۳ اردیبهشت‌ آغاز شد و تا پایان این ماه ادامه دارد. حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی، مسئول موسسه قرآنی بیت‌الاحزان از آغاز ثبت‌نام داوطلبان حفظ تخصصی قرآن کریم در نوزدهمین دوره مراکز شبانه‌روزی حفظ و مفاهیم یکساله کل قرآن کریم و پنجمین دوره طرح ملی رحله (حفظ شبانه‌روزی قرآن کریم ویژه اوقات فراغت تابستان) برای ۱۴ تا ۲۲ ساله‌ها خبر داد. شاهسونی با اشاره به تجارب ۲۳ ساله بیت‌الاحزان در امر ترویج قرآن کریم گفت: بررسی‌ها نشان داده است که طرح‌های حفظ‌ شبانه‌روزی قرآن کریم ویژه نوجوانان و جوانان یکی از اثرگذارترین فعالیت‌های قرآنی در سطح کشور به ویژه در بین برادران است. مزیت دوره‌های شبانه‌روزی حفظ قرآن کریم باتوجه به حضور مستمر داوطلبان، برنامه‌ریزی‌های منظم و دقیق به منظور اجرای مباحث تربیتی و آموزشی همراه با اردوهای سیاحتی، زیارتی، ورزش و بهره‌گیری از اساتید اخلاق است که این امور در فضایی توام با همدلی و نشاط منجر به ایجاد دغدغه به منظور مهجوریت‌زادیی از ساحت مقدس قرآن کریم شده است و آمار نشان می‌دهد که بسیاری از حافظان در کسوت فعال قرآنی یا استاد قرآن موفق به ترویج آموزه‌های قرآن کریم شده‌اند.
عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور در ادامه گفت: داوطلبان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی مؤسسه بیت‌الاحزان نسبت به کسب اطلاعات بیشتر و نام‌نویسی دور جدید اقدام کنند. متولدین سال‌های ۱۳۷۱ تا ۱۳۷۹ می‌توانند با داشتن شرایطی چون سلامت کامل جسمی و روحی، تسلط کامل بر روخوانی و روانخوانی قرآن کریم، عدم تأهل و عدم اشتغال به تحصیل در طول دوره نسبت به حضور در دوره‌های شبانه‌روزی حفظ قرآن کریم اقدام کنند. مؤسسه بیت‌الاحزان با راه‌اندازی دوازده مرکز شبانه‌روزی حفظ یکساله و بیش از ۱۸۰ شعبه در سراسر کشور، سالانه بیش از ۲۵۰ حافظ کل قرآن کریم تربیت می‌کند و تاکنون ۱۹۱۰ نفر از طریق این مؤسسه حافظ کل قرآن کریم شده‌اند. علاقمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر از نام و نشانی مدارس شبانه‌روزی حفظ یکساله و مراکز میزبان طرح ملی رحله به سایت مؤسسه بیت‌الاحزان مراجعه کنند.
دیگر اخبار این صفحه در روز جاری شامل «مأموریت سازمانی تبیین بیانیه‌ گام دوم برعهده سازمان تبلیغات اسلامی است»، «بیانیه گام دوم انقلاب محور فعالیت‌های مساجد در دهه تکریم است»، « انقلاب اسلامی لایه‌های نفاق را آشکار می‌کند»، «دوره معرفتی اسلام ناب باحضور حجت‌الاسلام پناهیان برگزار می‌شود»، «گام دوم انقلاب، یعنی ورود به ساحت سوم دین» و «ترتیل صفحه ۳۵ قرآن باصدای مرحوم مصطفی اسماعیل+صوت و متن آیات» هستند.

تسنیم
صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم، امروز نیز پرکار بوده و تعداد 10 خبر منتشر کرده است. در خبری با عنوان «راهنمای ثبت غرفه فرهنگی در نمایشگاه قرآن» آمده است: ثبت‌نام برای دریافت غرفه در بخش محصولات فرهنگی بیست‌وهفتمین دوره نمایشگاه قرآن‌کریم آغاز شد. بیست و هفتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن‌کریم از تاریخ 21 اردیبهشت تا سوم خرداد 98 برگزار می‌شود و با توجه به اینکه یکی از بخش‌های نمایشگاه قرآن، بخش فروش است، سایت نمایشگاه برای درخواست غرفه در این بخش فعال شده که متقاضیان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی نمایشگاه قرآن به نشانی iqfa.ir نسبت به ثبت نام در این بخش اقدام کنند. غرفه‌های بخش فروش شامل بخش ناشران، محصولات فرهنگی، عفاف و حجاب و محصولات دیجیتال است که برخی ضوابط برای حضور متقاضیان در این بخش‌ها نیز در سایت نمایشگاه تشریح شده است.
9 خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «مجلس با وزیران غیرمتعهد به شورای توسعه قرآنی برخورد می‌کند»، «جدیدترین استفتائات رهبر انقلاب منتشر شد»، «ترجمه منظوم دیوان حافظ به زبان عربی منتشر شد»، «ماه رمضان بهترین فرصت برای تبیین بیانیه گام دوم انقلاب است»،«چرا خداوند کاسبان گران‌فروش را نفرین می‌کند؟/ گناهی که به عذاب قوم شعیب(ع) گرفتارمان می‌کند»، «امید به رحمت خدا زمینه آمرزش گناهان است»، «انیمیشن جدید ملا باسم کربلایی برای بچه‌ها»، «حکایت جالب زنی که به مهمان علاقه‌ای نداشت» و «نقش دشمنان اسلام درماجرای تروریستی سریلانکا با هدف تفرقه‌افکنی میان مسلمانان» هستند.

ایرنا

صفحه معارف خبرگزاری ایرنا، امروز تعداد پنج خبر منتشر کرده است. در خبری با عنوان «162 نماینده مجلس از برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم تقدیر کردند» در این صفحه می‌خوانیم: در این بیانیه که توسط «احمد امیرآبادی» در جلسه علنی امروز سه شنبه مجلس شورای اسلامی قرائت شد، آمده است: به حول و قوه خداوند سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران، در فروردین ماه 1398 با شرکت صدها تن از قاریان و حافظان ایران و جهان با شعار شایسته «یک کتاب، یک امت» برگزار شد. به رغم توطئه‌های امروز استکبار علیه کشورمان، الحمدلله این دوره تبدیل به همایشی عظیم از نمایندگان قرآنی کشورهای مختلف جهان شد که با هم‌اندیشی و درک مسائل کشورمان از نزدیک ابلاغ‌گر سیمای راستین ملت آزاده ایران و تعالی نظام اسلامی در ممالک خودشان باشند. ان‌شاءالله کوشش‌ها و تلاش خالصانه همه خدمتگزاران و اصحاب قرآن در مسیر اعتلای قرآن کریم مقبول درگاه خداوند متعال قرار گرفته و دل‌های همه ما را بیش از پیش به نور قرآن منور گرداند.»
چهار خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «طلبه‌ها باید هنگام بروز مشکلات برای مردم در میدان باشند»، «سروش به طبیعی کردن حداکثری دین روی آورده است»، «منابع نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی باانتشار فراخوان معرفی شد» و « مبلغان با مطالعه به منبر بروند» هستند.

میزان

صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان، امروز تا ساعت 15:30 فقط دو خبر منتشر کرده است. در خبری با عنوان «فراخوان طرح آموزش فضای مجازی قاریان قرآن در اردیبهشت‌ماه» آمده است: با توجه به ضرورت‌ها و الزامات فضای مجازی و در راستای منویات رهبرمعظم انقلاب و به منظور آموزش تخصصی قاریان در حوزه تلاوت و معارف مرتبط با آن، حوزه ارتقاء و ارزیابی شورای عالی قرآن، طرح آموزش مجازی قاریان را برگزار می‌نماید؛ این طرح در مراحل اولیه با استقبال خوب قاریان ممتاز کشورمان رو‌به‌رو گردیده است و در سال جاری نیز ادامه خواهد داشت.
قاریان برجسته در تمام نقاط کشوردر سه سطح (الف: ۷ تا ۱۲ سال، ب: ۱۲ تا ۱۷ سال، ج: ۱۷سال به بالا) تقسیم می‌شوند که لازم است همه افراد آیات ۸ تا ۱۲ سوره سباء (شروع: افتری – پایان: السعیر) را به صورت تلاوت تحقیق ضبط نموده و در بازه زمانی ۵ تا ۱۵ اردیبهشت ماه سال جاری به شورای عالی قرآن ارسال نمایند تا سطح فنی تلاوت ایشان توسط کارشناسان حوزه ارتقاء و ارزیابی احراز شود. تلاوت‌ها توسط کارشناسان امر بررسی و نظرات ایشان (نوشتاری یا گفتاری) با تایید این حوزه برای افراد ارسال می‌شود. تلاوت‌های ارسالی متقاضیان، هر بیست روز یکبار بررسی می‌شود و در ارائه تحلیل تلاوت توسط اساتید، تکلیف جدیدی برای فرد تعیین شود. نحوه اظهار نظر در خصوص تلاوت‌ها بدین گونه است که کارشناسان حوزه ارتقاء در تمام چهار فرع موجود (تجوید، صوت، لحن، وقف و ابتدا) اظهارنظر می‌نمایند.

کسانی که مجدانه و به‌صورت اثرگذار در این طرح شرکت نمایند، از امکان استفاده از مزایایی همچون دعوت به کرسی‌های تلاوت شورای عالی قرآن، تلاوت در محفل قرآنی طلیعه ماه مبارک رمضان با حضور رهبرمعظم انقلاب، اعزام‌های تبلیغی به خارج از کشور، معافیت‌های خاص در دوره‌های ارزیابی و اعطای گواهی‌نامه به قاریان و مدرسان و حضور در نشست‌های تخصصی شورا بهره‌مند خواهند شد. متقاضیان گرامی حتی‌المقدور سعی نموده پس از تمرین مناسب و لازم، تلاوت خود را در یک محفل قرآنی اجرا نموده و فایل صوتی ضبط شده را ارسال نمایند. ضبط تلاوت می‌تواند با موبایل و دستگاه‌های ضبط حرفه‌ای انجام پذیرد، اما آنچه حائز اهمیت است می‌بایست اداء حروف و کلمات واضح باشد. لازم به ذکر است داوطلبان شرکت در این طرح ، در یکی از شبکه های اجتماعی سروش یا ایتا، عضو شده و فایل ضبط شده خود را به شماره ۰۹۳۶۵۵۶۳۴۳۶ ارسال نمایند.

«استفتائات جدید مقام معظم رهبری در اردیبهشت ماه منتشر شد» عنوان یک خبر دیگر این صفحه در روز جاری است.

ایبنا
صفحه دین خبرگزاری کتاب ایران، امروز یک خبر با عنوان «همایش ملی «استاد مطهری و مطالعات قرآنی» برگزار می‌شود» منتشر کرده است که در این خبر آمده است: همایش ملی «استاد مطهری و مطالعات قرآنی»، همزمان با سالروز شهادت این معلم و استاد شهید به همت انجمن ایرانی مطالعات قرآنی و فرهنگ اسلامی، برگزار خواهد شد. میراث فکری استاد مطهری و رویکردهای تفسیری معاصر، بازاندیشی در مباحث علوم قرآنی، مطالعات قرآنی و تحول اندیشه دینی و گفت‌وگوی مطالعات دینی و علوم انسانی، محورهای این همایش است. این همایش پنجشنبه ۱۲ اردیبهشت‌ماه از ساعت ۹ تا ۱۷ در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی واقع در بزرگراه کردستان، خیابان دکتر صادق آئینه‌وند (64 غربی) برگزار می‌شود.

ایسنا
صفحه دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران، امروز تعداد هشت خبر با عناوین «نظر آیت‌الله مکارم شیرازی درباره مسابقه بزرگ برنده باش»، «مراسمی برای سالگرد درگذشت صادق آئینه‌وند»، «عناوین روزهای دهه تکریم و تعظیم مساجد اعلام شد»، «مأموریت سازمانی تبیین بیانیه‌ای گام دوم برعهده سازمان تبلیغات اسلامی است»، «برنامه‌های بزرگداشت ایام شهادت استاد مطهری اعلام شد»، «تشکر نمایندگان مجلس از دست‌اندرکاران برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم»، «فراخوان جشنواره کتابخوانی رضوی» و «برای ترویج مفاهیم قرآنی از زیرساخت‌ها شروع کنیم» منتشر کرده است.

مهر

چهار خبر صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر شامل «ثبت نام طرح‌های ملی حفظ شبانه روزی قرآن بیت الاحزان آغاز شد»، «مهلت شرکت در جشنواره چلچراغ آسمانی تمدید شد»، «راهنمای ثبت غرفه فرهنگی در نمایشگاه قرآن» و «مناجات شعبانیه؛ مشتمل بر فرازهای ناب عرفانی و عمیق توحیدی است» هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان

هشت خبر صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان در روز جاری شامل «تحقق گام دوم انقلاب؛ محور برنامه‌های دهه تکریم مساجد»، «راهنمای ثبت غرفه فرهنگی در نمایشگاه قرآن»، «برنامه‌های بزرگداشت ایام شهادت استاد مطهری اعلام شد»، «تشکر نمایندگان مجلس از برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم»، «مأموریت سازمانی تببین بیانیه‌ای گام دوم برعهده سازمان تبلیغات اسلامی است»، «استفتائات رهبری درباره اذن شوهر برای فعالیت زن در فضای مجازی تا دف زدن در جشن‌ها»، «نزدیک‌ترین مردم به مقام نبوت چه کسانی هستند؟» و «چگونه در آخرت ثروتمند شویم؟» هستند.

انتهای پیام

captcha