روابط اقتصادی و دوستی ایران و قزاقستان باید محكم باشد
کد خبر: 3805995
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۹
نیسان:

روابط اقتصادی و دوستی ایران و قزاقستان باید محكم باشد

گروه سیاست و اقتصاد ـ سركنسول كشور قزاقستان بر اهمیت تقویت رابطه با ایران تأكید كرد و گفت: روابط اقتصادی و دوستی قوی دو کشور باید بیش از پیش محکم و عمیق باشد.

به گزارش ایكنا از فارس، دولتعلی نیسان، سرکنسول کشور قزاقزستان بعدازظهر امروز، 3 اردیبهشت‌ماه در دیدار با رئیس اتاق بازرگانی استان فارس در شیراز بیان کرد: باور داریم که روابط اقتصادی و دوستی قوی دو کشور باید بیش از پیش محکم و عمیق باشد و ما از برنامه‌ها در این زمینه استقبال می‌کنیم.
وی افزود: کشور ایران و قزاقستان از دیرباز ارتباطات خوب و دوستی عمیقی باهم دارند که به همین دلیل قزاقستان یک سفارت و دو کنسولگری در شمال و جنوب ایران دارد.
نیسان اظهار كرد: کشور قزاقستان موقعیت آب و هوایی سردی دارد و به همین دلیل در بخش کشاورزی و سیفی جات نیاز به واردات دارد که با توجه به پتانسیل‌های کشاورزی استان فارس، می‌توان صادرات خوبی در این زمینه به قزاقستان صورت پذیرد.
وی تأكید كرد: نگاه ما به کشوری مانند ایران تنها به یک منطقه معطوف نیست و آمادگی داریم با حضور تجار قزاقستانی ظرفیت‌های مناطق و استان‌های مختلف ایران با این کشور بررسی و زمینه‌های همکاری در ابعاد مختلف شناسایی شود.
سرکنسول کشور قزاقزستان در بندرعباس اضافه کرد: فارس به دلیل برخورداری از توانمندی‌های فراوان یکی از استان‌های مشهور در جهان است که متاسفانه مردم قزاقستان شناخت لازم را از این استان ندارند و این درحالی است که شرکت‌های مهندسی ایرانی بسیاری در قزاقستان فعال است که بیشتر آنها از استان‌های شمالی ایران است.
وی ادامه داد: بخش گردشگری استان فارس بسیار غنی و منحصر به فرد است و سازمان گردشگری قزاقستان و مردم ما بسیار علاقه‌مند به همکاری دو جانبه هستیم.
نیسان گفت: همچنین ظرفیت‌های پزشکی و توریست درمانی و آب و هوای استان فارس از دیگر پتانسیل‌های این منطقه برای گسترش مراودات تجاری با تجار قزاقستان است که ابعاد مختلف همکاری در این دو بخش را با اولویت بررسی خواهیم کرد.
وی اظهار كرد: کشور ایران و به ویژه اسکله تجاری بندر شهر بندرعباس یکی از زمینه‌های بسیار خوب کشور قزاقستان برای صادرات خود از راه دریا است که این یک ظرفیت مناسب برای افزایش تعاملات اقتصادی ما و استان فارس است.
نیسان افزود: همچنین وجود خطوط ریلی و راه آهن از کشور قزاقستان و ایران و استان فارس نیز می‌تواند کمک شایانی به همکاری‌های اقتصادی دوطرف کند.
وی بیان كرد: آمادگی داریم با همکاری اتاق بازرگانی فارس، میزبان هیئت تجاری این استان به کشور قزاقستان و برعکس، دیدار تجار هر دو کشور و تاسیس شرکت های مشترک تجاری را محقق کنیم.
انتهای پیام

captcha