اشتغال و كارآفرینی اساسی‌ترین نیاز امروز جوانان است
کد خبر: 3806008
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۵

اشتغال و كارآفرینی اساسی‌ترین نیاز امروز جوانان است

گروه اجتماعی ـ معاون فرهنگی و امور جوانان اداره‌كل ورزش و جوانان فارس، اشتغال و كارآفرینی را اساسی‌ترین نیاز امروز جوانان دانست و گفت:‌ ما به اندازه كافی امكانات اجرایی كه ایده جوانان منجر به اشتغال شود را اختیار نداریم، لذا از توان و ظرفیت نهادهایی مانند جهاد دانشگاهی استقبال می‌كنیم.

به گزارش ایكنا از فارس، علی رضایی، معاون فرهنگی و امور جوانان اداره‌كل ورزش و جوانان فارس امروز، ٣ اردیبهشت در آیین افتتاح مركز نوآوری و شكوفایی (منش) و افتتاح كرسی تعاون و كارآفرینی در سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان جهاد دانشگاهی استان، بیان کرد: جهاد دانشگاهی طی چهار دهه گذشته خدمات زیادی به جامعه ارائه كرده است.
وی با بیان اینكه معاونت جوانان اداره‌كل ورزش و جوانان یك نهاد سیاست‌گذار و تصمیم‌ساز است و نه صرفا یك مقام اجرایی، افزود: مقوله اشتغال و كارآفرینی اساسی‌ترین نیاز امروز جوانان است و ما به اندازه كافی امكانات اجرایی كه ایده جوانان منجر به اشتغال شود را اختیار نداریم، لذا از توان و ظرفیت نهادهایی مانند جهاد دانشگاهی استقبال می‌كنیم.
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره‌كل ورزش و جوانان فارس به انعقاد دو تفاهم‌نامه با جهاد دانشگاهی استان اشاره كرد و گفت: علاوه بر ایجاد زمینه همكاری با این نهاد در زمینه مركز نوآوری و شكوفایی، یك تفاهم‌نامه سرباز مهارت ویژه اشتغال سربازان نیز در دستور كار قرار دارد.
رضایی با بیان اینكه امروز حوزه‌های جدیدی در اشتغال از جمله استارتاپ‌ها ایجاد شده كه نیاز به آموزش دارد، افزود: شاید زمانی اقبال جوانان در استان به حوزه‌هایی مانند بوم گردی بود اما امروز شاهد گرایش آنها به كسب و كارهای جدید هستیم.
معاون اداره کل ورزش و جوانان فارس همچنین اظهار كرد: اداره‌‌كل ورزش وجوانان استان تلاش می‌كند تا با واگذاری تسهیلات به كاهش موانع راه‌اندازی كسب و كار جوانان كمك كند.
انتهای پیام

captcha