مبلغ زکات سال گذشته در چهارمحال و بختیاری اعلام شد
کد خبر: 3806169
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶

مبلغ زکات سال گذشته در چهارمحال و بختیاری اعلام شد

گروه اجتماعی ــ مدیرکل کمیته امداد چهارمحال و بختیاری از جمع‌آوری بیش از پنج میلیارد تومان زکات طی سال گذشته در استان خبر داد و گفت: ۳۵۰ میلیون تومان از این مبلغ زکات واجب، یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان زکات فطره و حدود سه میلیارد تومان هم زکات مستحبی بوده است.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، علی ملکپور، مدیرکل کمیته امداد چهارمحال و بختیاری، امروز چهارم اردیبهشت در نشست ستاد زکات استان، با تأکید بر فرهنگ‌سازی و آموزش زکات در سال گذشته، اظهار کرد: طی سال گذشته 392 عامل افتخاری و 35 مبلغ و روحانی در سطح استان فعالیت‌های تبلیغی داشته و 241 جلسه شورای زکات در این راستا در شهرها و روستاهای استان برگزار شد.
وی با اشاره به برگزاری 33 همایش با موضوع زکات در شهرستان‌ها طی سال گذشته، افزود: حدود پنج هزار جلد دفترچه محاسبه و پرداخت زکات بین مؤدیان استان به‌منظور محاسبه دقیق زکات و نحوه پرداخت آن در این مدت توزیع شد.
مدیرکل کمیته امداد استان از جمع‌آوری بیش از پنج میلیارد تومان زکات طی سال گذشته در استان خبر داد و گفت:  350 میلیون تومان از این مبلغ زکات واجب، یک میلیارد و 700 میلیون تومان زکات فطره و حدود سه میلیارد تومان هم زکات مستحبی بوده است.
ملکپور با بیان اینکه امیدواریم میزان زکات در سال جاری نسبت به سال گذشته رشدی 25 درصدی داشته باشد، تصریح کرد: مبلغ زکات فطره سال گذشته رشدی 40 درصدی نسبت به سال گذشته آن است که امید است با متمرکز شدن این زکات شاهد رشد بیشتری در سال جاری باشیم.
وی متولی زکات را ولی فقیه و به نیابت از ایشان نماینده ولی فقیه در استان‌ها خواند و بیان کرد: ستاد زکات استان نیز در همین راستا فعال بوده و زکات‌های جمع‌آوری شده را به سرعت به دست نیازمندان می‌رساند.
انتهای پیام
captcha