اراک در مسیر شهر دوست‌دار کودک قرار گرفته است
کد خبر: 3806271
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰

اراک در مسیر شهر دوست‌دار کودک قرار گرفته است

گروه اجتماعی ــ رئیس کمیسیون فرهنگی ـ اجتماعی شورای اسلامی کلانشهر اراک با اشاره به اینکه این شهر از سال گذشته در مسیر شهر دوست‌دار کودک قرار گرفته و برنامه‌ها برای کسب این عنوان از یونیسف در حال آماده‌سازی است، اظهار کرد: در حال گذراندن ۵ مرحله هستیم تا مجوز‌های لازم را از یونیسف برای معرفی اراک دریافت کنیم.

اراک در مسیر شهر دوست‌دار کودک قرار گرفته است

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، مرتضی سورانه، رئیس کمیسیون فرهنگی - اجتماعی شورای اسلامی کلانشهر اراک، امروز، چهارم اردیبهشت‌ماه در مراسم نقالی‌خوانی نوآموزان مراکز پیش‌دبستانی و آیین رونمایی از کتب تألیفی معاونت آموزش ابتدایی که در کانون فرهنگی ـ تربیتی امام خمینی(ره) اراک برگزار شد، گفت: شهرداری‌ها باید 5 مرحله را انجام دهند تا شهر آنان به شهر دوست‌دار کودک تبدیل شود حتی اگر نگاه اقتصادی به مقوله تربیت و آموزش کودکان پیش‌دبستانی داشته باشیم هزینه کرد در این امر مهم در قالب تقویت سرمایه‌های اجتماعی و نیروی انسانی باز‌می‌گردد.
وی با اشاره به اینکه اراک از سال گذشته در مسیر شهر دوست‌دار کودک قرار گرفته و برنامه‌ها برای کسب این عنوان از یونیسف در حال آماده‌سازی است، اظهار کرد: در حال گذراندن 5 مرحله هستیم تا مجوزهای لازم را از یونیسف برای معرفی اراک دریافت کنیم. استفاده از نظرات کودکان در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی‌ها، دریافت نظر آنان در رنگ‌آمیزی و مناسب‌سازی محیط برای استفاده کودکان از جمله مراحل دریافت مجوز است.
سورانه با تأکید براینکه هزینه‌کرد برای مربیان و کودکان پیش دبستانی باعث رونق کشور می‌شود؛ چراکه آینده همین شهر و کشور را باید به دست همین نونهالان امروز بسپاریم، گفت: یکی از رویکردهای مهم در وزارت کشور، شهرداری‌ها و شورای شهرها این است که شهرها را به سمت شهر دوست‌دار کودک هدایت کنند.
رئیس کمیسیون فرهنگی - اجتماعی شورای اسلامی کلانشهر اراک با اشاره به ضرورت هدایت خدمات شهری به سمت خدمات آموزشی در شهرداری بیان کرد: به منظور تقویت پایه‌های آموزش شهروندی سه مدرسه آموزش ترافیک، مدرسه آموزش مهارت‌های شهروندی و آموزش تفکیک پسماند احداث شده است که مدارس طبق برنامه دانش‌آموزان را به این مدارس برده و خدمات دریافت می‌کنند، در این مدارس علاوه بر آشنایی دانش‌آموزان با حقوق شهروندی، آنان به سمت مسئولیت‌پذیری و رعایت حقوق هدایت می‌شوند.
سورانه اضافه کرد: پیش‌دبستانی بهترین زمان برای آشنایی کودکان با مهارت‌های شهروندی است و خوشبختانه با تعامل خوب شهرداری با آموزش و پرورش مدارس اراک از این ظرفیت موجود در شهر استفاده می‌کنند. همچنین اعلام آمادگی می‌کنیم از مهر ماه نونهالان طبق برنامه از ظرفیت مدارس حوزه شهروندی استفاده کرده و با حقوق اولیه خود آشنا شوند.

اراک در مسیر شهر دوست‌دار کودک قرار گرفته است
به گزارش ایکنا؛ محمدعلی غلامی، معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز در این نشست گفت: تمامی تولیدات و محتواهایی که در دوره‌های پیش دبستانی در این استان آموزش داده می‌شود، از تولیدهای استان است.
وی تصریح کرد: 5 هزار و 400 کلاس ابتدایی در سطح استان مرکزی وجود دارد که 980 کلاس آنها در روستاها چند پایه است، همچنین برای جذب کودکان در دوره‌های پیش دبستانی آموزش‌های لازم برای معلمان این مناطق برگزار شده است.
انتهای پیام

captcha