امنیت؛ پیش‌نیاز رونق تولید
کد خبر: 3806307
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۶

امنیت؛ پیش‌نیاز رونق تولید

گروه سیاست و اقتصاد ــ فرمانده نیروی انتظامی فارس گفت: امنیت به عنوان یکی از نیاز‌های اصلی در هر جامعه بشری، از عوامل مهم و پیش‌نیاز رونق تولید در هر کشوری محسوب می‌شود.

به گزارش ایكنا از فارس، سردار احمدعلی گودرزی، فرمانده نیروی انتظامی فارس امروز، 4 اردیبهشت‌ماه، امنیت را عوامل مهم و پیش‌نیاز رونق تولید دانست و گفت: در سالی كه از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال «رونق تولید» نامگذاری شده است، نیروی انتظامی به عنوان یكی از عاملان اصلی ایجاد نظم و امنیت در جامعه، می‌تواند نقش بسیار پر رنگی در تحقق این شعار داشته باشد و در راستای خواسته‌های مقام معظم رهبری قدم بردارد.
وی افزود: امنیت یكی از نیازهای ضروری و اساسی جامعه بشری بوده، هست و خواهد بود، چرا كه بدون امنیت و مهم‌تر از آن احساس امنیت، در هیچ جامعه‌ای دیگر نیازهای انسان‌ها از جمله رونق تولید و كسب و كار برآورده نخواهد شد.
گودرزی تأكید كرد: بدون شك تولید امنیت در هر جامعه‌ای تنها به وسیله نیروی انتظامی و نهادهای امنیتی مهیا نخواهد شد و نقش مردم و دستگاه‌های دولتی در این راستا بسیار مهم و چشمگیر خواهد بود.
رئیس پلیس فارس با بیان اینكه پلیس جلب اعتماد و مشاركت مردم را سرمایه اجتماعی خود دانسته و نظم و امنیت در جامعه به واسطه این سرمایه برقرار می‌شود، گفت: مردم از اركان مهم ایجاد امنیت در جامعه هستند و مشاركت مردم باعث انسجام اجتماعی و به تبع آن افزایش امنیت و احساس امنیت در جامعه خواهد شد.
وی یادآور شد: پلیس جامعه محور باید دانش‌بنیان، فناورانه و هوشمند عمل كند و سعی می‌كند با تقویت رویكرد جامعه‌محوری در مهار و كنترل زمینه‌های وقوع جرم تلاش كند.
گودرزی بیان كرد: ‌اقتدار پلیس در سایه مردم‌داری همواره به عنوان یكی از محورهای اصلی فعالیت‌ها و برنامه‌های نیروی انتظامی مدنظر قرار گرفته و پلیس جمهوری اسلامی ایران این اصل را همواره سر لوحه كار خود قرار داده است.
وی همچنین گفت: ذكر این نكته ضروری است كه برای موفقیت در امر پیشگیری از وقوع جرم و رونق امنیت در هر جامعه‌ای، همكاری بین واحدهای مختلف جامعه مانند مدارس، مساجد، دانشگاه‌ها، رسانه‌های گروهی و نیروی انتظامی ضرورت دارد.
گودرزی با بیان اینكه میزان و سطح امنیت عمومی به بلوغ و مسئولیتی بستگی دارد كه آحاد مردم و سازمان‌های دولتی در كنار هم بتوانند در تامین امنیت نقش ایفا كنند، گفت: اگر زمانی روش‌های سخت و سلبی در دور ساختن مجرم از جامعه وجود داشت، امروز امنیت مشاركتی و پیشگیری اجتماعی مترقی ترین رویه است.
فرمانده نیروی انتظامی فارس اظهار كرد: آنچه در جامعه امروز مطرح است، باز تولید نظم بر اساس ارزش‌های فرهنگی و دینی برخواسته از میزان توجه و تعهد شهروندان به موضوع امنیت است.
وی با بیان اینكه پلیس جامعه محور در یك چهار چوب مبتنی بر تعامل خلاق با شهروندان، می‌تواند در خیلی از مسائل و مشكلات جامعه امروزی مخصوصاً در تامین امنیت سیاسی، فرهنگی و اقتصادی نقش بالایی ایفا كند، گفت: پیش شرط پلیس جامعه محور با قدرت نرم اقناع اجتماعی، تغییر نگرش در افراد جامعه و سایر دستگاه‌ها است.
گودرزی تأكید كرد: بدون شك، تعامل با دستگاه‌های متولی فرهنگ و نهادهای دخیل در نظم و امنیت ضروری است و این موضوع باید در كنار ماموریت‌های نیروی انتظامی انجام پذیرد.
رئیس پلیس فارس در عین حال این نكته را یادآور شد كه هیچ ارگانی به تنهایی نمی‌تواند در جهت حل معضلات و مشكلات اجتماعی موفق باشد، بلكه این مشاركت و تعامل سازمان‌هاست كه می‌تواند نتیجه بخش باشد؛ پلیس نیز به عنوان یكی از سازمان‌های این اجتماع با همكاری و مشاركت سایر نهادها و سازمان‌ها می‌تواند در این مسیر گام بردارد و امنیت را رونق ببخشد تا به تبع آن رونق تولید نیز در جامعه با سرعت بیشتری انجام پذیرد.
وی اظهار كرد: در جامعه‌ای كه امنیت وجود نداشته باشد، تولید و رونق آن معنا و مفهومی ندارد، بنابراین نیروی انتظامی به عنوان متولی اصلی نظم و امنیت در جامعه سعی می‌كند با اقدامات خود در راستای افزایش احساس امنیت در جامعه، در مسیر رونق تولید و انتظارات مقام عظمای ولایت در این خصوص حركت كند و یكی از عاملان اصلی رونق تولید در جامعه باشد.
انتهای پیام

captcha