مجلس قوانین مانع رونق تولید را اصلاح کند/ مردم در خرید کالای ایرانی خوش درخشیدند
کد خبر: 3806360
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۰

مجلس قوانین مانع رونق تولید را اصلاح کند/ مردم در خرید کالای ایرانی خوش درخشیدند

گروه سیاست و اقتصاد - نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس باید قوانینی را که مانع رونق تولید است اصلاح کند و اگر به قوانین جدیدی نیاز هست، این قوانین را بدون فوت وقت به تصویب برساند.

مجلس قوانین مانع رونق تولید را اصلاح کند/ مردم در خرید کالای ایرانی خوش درخشیدند

حجت‌الاسلام ناصرموسوی لارگانی، نماینده مردم فلاورجان در مجلس، در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان با اشاره به نامگذاری سال ۹۸ به نام «رونق تولید» از سوی مقام معظم رهبری، اظهار کرد: تحقق رونق تولید با همراهی و همیاری همگانی امکان‌پذیر است، یعنی فعالیت‌ها فقط برعهده مجلس، یا دولت و یا صرفاً مردم نیست.

وی افزود: دولت برای رونق تولید باید با تمام قدرت خود وارد میدان شود. اکنون حدود یک ماه از سال جدید می‌گذرد، ولی هنوز فعالیت خاصی برای رونق تولید داخلی در دولت و مجلس انجام نشده؛ البته باید در نظر داشت که در یک ماه گذشته دغدغه دولت رسیدگی به مناطق سیل‌زده وجود داشته است. دولت باید بعد از حل مشکلات ناشی از سیل، با جدیت بحث رونق تولید را پیگیری کند.

وی با اشاره به فشار‌های اخیر دولت آمریکا و معافیت خرید نفت از کشور‌هایی که می‌توانستند نفت ایران را خریداری کنند، بیان کرد: ناچاریم با جدیت هرچه بیشتر برای تولید کالا‌های غیرنفتی بکوشیم و صادرات آنها را رونق ببخشیم.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس بیان کرد: دولت باید زمینه را برای رونق تولید داخلی فراهم کند و موانع را برطرف کند، مثلاً فشار‌هایی که بانک‌ها و سازمان‌های خدمات‌رسان به تولیدکنندگان وارد می‌کنند باید کم شود. دولت بانک‌ها را موظف کند که برای سرمایه در گردش بنگاه‎‌های تولیدی مقداری شرایط را آسان‌تر کنند.

موسوی لارگانی اظهار کرد: بوروکراسی اداری بیش از حد حاکم بر گمرک باید برطرف شود، زیرا گاهی تولیدکنندگان، صنعتگران، صادرکنندگان و واردکنندگان گله‌مندند که ماه‎‌ها کالاهایشان در گمرک می‌ماند و باید برای انبارداری و موارد دیگر هزینه‌های سنگینی پرداخت کنند.

وی گفت: مجلس شورای اسلامی نیز باید قوانینی را که مانع رونق تولید است اصلاح کند و اگر به قوانین جدیدی نیاز هست، باید این قوانین را بدون فوت وقت به تصویب برساند که یکی از این موارد بحث مالیات بر ارزش افزوده است.

موسوی لارگانی با اشاره به نقش مردم در رونق تولید ادامه داد: مردم سال گذشته که شعار سال حمایت از کالای ایرانی بود، حقیقتاً خوش درخشیدند و از کالای داخلی حمایت کردند. اگر بخواهیم اشتغال و تولید داخلی رونق بگیرد و شعار سال ۹۸ محقق شود، مردم باید در برابر تحریم‌های ظالمانه در زمینه جنگ اقتصادی همانند جنگ تحمیلی از کشور دفاع کنند.

وی تأکید کرد: تولید کنندگان داخلی نیز برای رونق تولید وظیفه سنگینی دارند. آن‌ها ابتدا باید کیفیت کالا‌های خود را افزایش دهند. اگر در کیفیت کالا‌ها دقت شود، در رونق تولید موفق می‌شویم، زیرا توان تولید در کشور و حتی رقابت با کالا‌های خارجی وجود دارد. اگر تولیدکنندگان باید برنامه‎ریزی کنند تا علاوه بر تأمین مصرف داخلی، با افزایش تولید بتوانیم بازار‌های کشور‌های همسایه را در اختیار بگیریم و در نتیجه صادرات کالا‌های غیرنفتی را رونق ببخشیم.

انتهای پیام

captcha