استقرار 150 صندوق جمع‌آوری زکات در ۷۵پایگاه شهری سمنان
کد خبر: 3806364
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۴

استقرار 150 صندوق جمع‌آوری زکات در ۷۵پایگاه شهری سمنان

گروه اجتماعی- فرماندار سمنان بابیان اینکه فعالیت مؤسسات جمع‌آوری زکات تنها با داشتن مجوز قانونی است، گفت: ۱۵۰ صندوق جمع‌آوری زکات در ۷۵پایگاه شهری سمنان مستقر می‌شود.

استقرار 150 صندوق جمع‌آوری زکات در ۷۵پایگاه شهری سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، سید عباس دانایی،فرماندار سمنان عصرروز گذشته 4 اردیبشهت در نشست شورای زکات شهر سمنان از استقرار ۱۵۰ صندوق جمع‌آوری زکات در ۷۵ پایگاه شهری سمنانخبر داد و گفت: این اقدام در راستای ساماندهی به مؤسسات و مراکز جمع‌آوری زکات صورت می‌گیرد.

وی بابیان اینکه ۲۳ مؤسسه خیریه و نهاد اجرایی در جمع‌آوری زکات دخیل هستند، گفت: در این راستا با موسساتی که خارج از چهارچوب قانونی عمل کنند و فاقد مجوز و برچسب شورای زکات باشند برخورد می‌شود که بر این اساس سال گذشته دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال زکات واجب در این شهر جمع‌آوری شد.

دانایی با اشاره به اینکه برای خنثی‌سازی تبلیغات منفی دشمن باید فرهنگ زکات را بیش‌ازپیش در جامعه نهادینه کرد متذکر شد: حضور رسانه‌ها دراین‌بین و برگزاری سلسله جلسات پیرامون آن و ارائه گزارش‌های شفاف می‌تواند در ترویج فرهنگ زکات مؤثر باشد.

وی اذعان کرد: مبلغ جمع‌آوری‌شده زکات صرف نیازمندان و پروژه‌های عام‌المنفعه خواهد شد که در این راستا مشارکت مردم در پرداخت زکات توطئه‌های دشمن را خنثی کرده است زیرا دشمن می‌کوشد تا با انجام تبلیغات علیه کمیته امداد اقدامات را وارونه جلوه دهد که خوشبختانه با حضور آگاهانه مردم همواره این نقشه‌های آن‌ها نقش بر آب‌شده است.

انتهای پیام

 

captcha