پایان انتظاری 10 ساله/ اولین شناسه سمن‌های حوزه جوانان صادر شد
کد خبر: 3806820
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۳
مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش خبر داد:

پایان انتظاری 10 ساله/ اولین شناسه سمن‌های حوزه جوانان صادر شد

گروه جامعه ــ مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی و فعالیت‌های داوطلبانه وزارت ورزش و جوانان از صدور اولین شناسه سمن‌های حوزه جوانان در کشور خبر داد.

سجاد سالک، مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی و فعالیت‌های داوطلبانه وزارت ورزش و جوانان در گفت‌و‌گو با ایکنا؛ اعلام کرد: هفته گذشته اولین شناسه سمن‌های حوزه جوانان در کشور در استان مازنداران صادر شد. 

وی در پاسخ به این سؤال که بنابراین مشکل صدور مجوز فعالیت سمن‌های جوانان حل شده است؟ گفت: براساس تفاهم‌نامه‌ای که سال گذشته با وزارت کشور داشتیم مقرر شد این وزارتخانه پس از دریافت پرونده سمن‌های حوزه جوانان، صدور شناسه‌ها را انجام‌ دهد، اما اینکه پس از گذشت هفت ماه از امضای تفاهم‌نامه به تازگی اولین شناسه صادر شده به این معنی است که کار مطابق سرعت مورد انتظار ما پیش نرفته‌ است. 

سالک ادامه داد: توقع ما آغاز صدور شناسه‌های سمن‌های جوانان از سال گذشته و ارائه این شناسه با سرعت بالا بود به نحوی که تعداد زیادی از سمن‌ها شناسه را دریافت کنند اما باز هم صدور اولین شناسه ما را امیدوار می‌کند که از این پس شاهد سرعت گرفتن صدور شناسه‌های فعالیت سمن‌های جوانان باشیم و ما سعی می‌کنیم با خوش‌بینی به این مسئله نگاه کنیم.

به گزارش ایکنا؛ موضوع صدور شناسنامه حقوقی برای رفع مسائل سمن‌ها یکی از مشکلات تشکل‌‌های جوانان بود که سال گذشته براساس توافق وزارت ورزش و جوانان با وزارت کشور مقرر شد این شناسه توسط وزارت کشور صادر و این مشکل پس از 10 سال حل شود که سرانجام هفته گذشته اولین شناسه صادر‌ شد. 

با صدور این شناسه، تشکل‌های جوانان از سوی وزارت کشور به رسمیت شناخته شده و برای آنها شناسه ملی و ثبت حقوقی صادر و مشکلات بانکی و قراردادی سمن‌ها حل می‌شود.

انتهای پیام 

captcha