توسعه کشور با ترویج کتابخوانی تحقق پیدا می‌کند
کد خبر: 3807515
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۶

توسعه کشور با ترویج کتابخوانی تحقق پیدا می‌کند

گروه اجتماعی ــ مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه توسعه کشور با ترویج کتابخوانی، تحقیق و پژوهش شتاب خواهد گرفت، گفت: کتابخانه در اکثر مدارس استان فعال است.

توسعه کشور با ترویج کتابخوانی، تحقیق و پژوهش تحقق می‌یابد

به گزارش ایکنا از سمنان، محمد دستورانی، مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان عصر روز گذشته، 9 اردیبهشت‌ماه در مراسم گرامیداشت روز معلم  با بیان اینکه کتابخانه در اکثر مدارس استان فعال است، اظهار کرد: تلاش بر این است تا برنامه‌های مناسب برای ترویج کتابخوانی بین دانش‌آموزان اجرا شود زیرا مطالعه و تحقیق سنگ بنای توسعه کشور را تشکیل می‌دهد.

وی ادامه داد: در تلاش هستیم کتابخانه‌های مدارس از کتاب غنی باشند تا دانش‌آموزان بتوانند در ساعات غیر درسی از کتاب‌های موجود در کتابخانه‌‌ها استفاده کرده و در حوزه‌های مختلف دانش روز را کسب کنند.

دستورانی با بیان اینکه اولیا و معلمان می‌توانند نقش مهمی در افزایش سرانه مطالعه بین دانش‌آموزان ایفا کنند، یادآور شد: کتاب به افزایش درک دانش‌آموزان از محیط اطراف بسیار کمک می‌کند؛ لذا می‌بایست خانواده‌ها با گنجاندن کتاب در سبد کالاهای ضروری در این بین اثرگذار باشند.

به گفته وی؛ درب کتابخانه‌های استان سمنان بر روی دانش‌آموزان باز است که مهم‌ترین عنصر توسعه یک کشور فرهنگ آن محسوب می‌شود که تحقق این گام تنها با مطالعه، پژوهش و تحقیق امکان‌پذیر خواهد شد و بی‌توجهی به آن عدم شکوفایی کشور را به‌دنبال دارد.

دستورانی یادآور شد: اگر می‌خواهیم آینده فردای ایران با آبادانی و پیشرفت همراه باشد باید از دوران نوجوانی و سوق آن‌ها به مطالعه آغاز کرد، افزود: کتاب آموزه‌های جدید را به انسان آموزش می‌دهد؛ بنابراین تداوم برنامه‌های ترویجی در راستای مطالعه در دستور کار آموزش و پرورش قرار دارد.

انتهای پیام

captcha