روش‌های هزینه‌کرد صدقات پرداختی مردم زاهدان در سال ۹۷
کد خبر: 3807663
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۴

روش‌های هزینه‌کرد صدقات پرداختی مردم زاهدان در سال ۹۷

گروه اجتماعی ــ مدیرکل کمیته امداد سیستان و بلوچستان گفت: مردم نیک‌اندیش شهرستان زاهدان در سال ۹۷ بیش از ۳۹۹ میلیون تومان صدقه پرداخت کردند که برای امور محرومان و اقشار بی‌بضاعت در سرفصل‌های کمک معیشت، هزینه‌های درمانی، تهیه و تامین جهیزیه و سایر امور نیازمندان هزینه شده است.

سید‌مهدی عبادی، مدیرکل کمیته امداد سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، گفت: مردم نیک‌اندیش شهرستان زاهدان در سال ۹۷ بیش از ۳۹۹ میلیون تومان صدقه پرداخت کردند که برای امور محرومان و اقشار بی‌بضاعت در سرفصل‌های کمک معیشت، هزینه‌های درمانی، تهیه و تامین جهیزیه و سایر امور نیازمندان هزینه شده است.
وی با اشاره به اینکه ترویج سنت انفاق و ایثار و کمک به همنوع در سطح جامعه رسالت اصلی کمیته امداد امام‌(ره) است، افزود: یکی از اهداف این نهاد ارتباط با افراد خیرخواه برای کمک و حمایت از محرومان در راستای اقدامات نیکوکارانه و محرومت‌زدایی است.
عبادی با بیان اینکه جمع‌آوری صدقات یکی از عمده طرح‌های اجرایی کمیته امداد امام‌(ره) است که به‌صورت مستمر در طول سال اجرا می‌شود، اظهار کرد: هم‌اکنون شش هزار و ۴۰۰ خانوار مشترک خانگی صندوق‌های صدقه هستند و همچنین ۲۵۸ عدد صندوق بزرگ در معابر سطح شهر و ۱۰۸ صندوق متوسط صدقات در ادارات و اماکن سطح شهر مستقر است.
وی عنوان کرد: صدقات مردم برای امور نیازمندان و مددجویان در سرفصل‌های کمک معیشت، هزینه‌های درمانی، تهیه و تأمین جهیزیه، تعمیر و ساخت مسکن، کمک به هزینه‌های تحصیلی دانش‌آموزان و دانشجویان و سایر اموز محرومان و نیازمندان هزینه می‌شود.
مدیرکل کمیته امداد استان با اشاره به اینکه در شهرستان زاهدان چهار اداره‌ کمیته امداد برای خدمت‌رسانی به نیازمندان فعالیت دارند، گفت: وجوهات شرعی و امانی مردم به لحاظ شرعی در سرفصل‌های تعیین شده و با نیت خیران برای نیازمندان، مددجویان و خانواده‌های ایتام به صورت ماهانه در همان اداره جمع‌آوری شده و به مصرف می‌رسد و در این راستا ریالی برای هزینه‌های اداری و خارج از شهرستان جابجا نمی‌شود.

انتهای پیام

captcha