نعمت بارندگی‌ها نسبت به خسارات وارد شده قابل‌ مقایسه نیست
کد خبر: 3808186
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۹

نعمت بارندگی‌ها نسبت به خسارات وارد شده قابل‌ مقایسه نیست

گروه اجتماعی ـ رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) با اشاره به توزیع 10 هزار لوازم‌خانگی بین سیل‌زدگان لرستان طی آینده نزدیک، گفت: نعمت این بارندگی‌ها نسبت به خسارتی که وارد شده قابل‌ مقایسه نیست چون بحران خشک‌سالی مسئله‌ای بود که دشمن‌ روی آن حساب کرده بود که تنش‌های اجتماعی ایجاد شود.

نعمت بارندگی‌ها نسبت به خسارات وارد شده قابل‌ مقایسه نیستبه گزارش ایکنا از لرستان، محمدرضا مخبردزفولی، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) عصر چهارشنبه، یازدهم اردیبهشت در جلسه امضا تفاهم‌نامه مشارکت و همکاری ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در مدیریت و راهبردی طرح پیشرفت، آبادانی و توسعه شهرستان‌های کوهدشت و دلفان، اظهار کرد: وعده‌هایی چند سال داده بودیم به لرستان که تفاهم‌نامه‌ای با استاندار منعقد کرده بودیم که بیش از تعهدات عمل کردیم و  تقریباً 5128 طرح اقتصادی و 1572 طرح زیربنایی (مدرسه، مسجد، جاده و آب و...) را در لرستان اجرا کردیم.
وی با بیان این‌که بر اساس این تفاهم‌نامه در بحث ایجاد فرصت‌های شغلی تعهد ما 7000 شغل بود که توانستیم دو برابر تعهدی که داده بودیم یعنی 15 هزار فرصت شغلی ایجاد کنیم، عنوان کرد: 700 میلیارد تومان در  لرستان هزینه یا سرمایه‌گذاری کرده‌ایم.
مخبر در رابطه با سیل اخیر عنوان کرد: در همه استان‌های سیل‌زده قرارگاه زدیم و نزدیک به 3 میلیون و 500 هزار قلم (آب، غذا، چادر، چکمه، بیل و ...)  خدمت‌رسانی کردیم البته در قضیه سیل، بار اصلی را مردم به دوش کشیدند که صحنه‌ای از تفاهم، همدلی، ایثار و ازخودگذشتگی جنگ را دوباره متجلی شد و یکی‌از دغدغه‌های بنده بعد از سیل بود چون من خودم در منطقه جنگی زندگی کرده‌ام می‌دانم که پس از جنگ تازه دردسرها شروع می‌شود در مناطق سیل‌زده هم همین‌طور است به همین دلیل دغدغه جدی ما پس از سیل است.
وی بیان کرد: در بحث سیل مقام معظم رهبری دو جمله گفتند که به نظرم باید آن‌ها را با طلا نوشت، اول این‌که باران رحمت خدا بود ما مدیریت نکردیم بخشی از آن نقمت شد و دوم این‌که مسیل‌ها، خانه رود است وقتی خانه رود را خراب می‌کنیم رود هم‌خانه ما را خراب می‌کند.
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: نعمت این بارندگی‌ها نسبت به خسارتی که وارد شده قابل‌ مقایسه نیست چون بحران خشک‌سالی مسئله‌ای بود که دشمن‌ روی آن حساب کرده بود که تنش‌های اجتماعی ایجاد شود.
وی افزود: ما قرار گذاشتیم که 10 هزار لوازم‌خانگی به سیل‌زدگان استان تقدیم کنیم که این لوازم همه ایرانی‌اند و بخشنامه کردیم که هر کالایی که قابلیت تولید در استان را داشته باشد حتماً در همین استان تولید شود.
مخبر اضافه کرد: مثلاً با کارخانه یخچال‌سازی که راکد و تعطیل است، در حال بستن قراردادی هستیم که چند هزار یخچال برای سیل‌زدگان تولید کند که با این کار کارخانه احیا و زنده می‌شود و به قول مسئول کارخانه با این کار، بیش از 200 اشتغال جدید ایجاد می‌شود که قاعدتاً باید تحصیل‌کرده باشند.
وی عنوان کرد: قول دادیم که 15 هزار بسته لوازم‌التحریر به سیل‌زدگان استان بدهیم که بخش زیادی از آن‌ها در استان وجود دارد و یا در تهران دپو شده که این تعداد احتمالاً در همین استان موجود است.
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با اشاره به بحث تعمیر پمپ‌ها بیان کرد: ما در جلسه گذشته قول دادیم که برای بازسازی 500 پمپ، سه میلیون تومان بلاعوض و هفت میلیون تومان وام قرض‌الحسنه بدهیم تا بازسازی شوند که امیدواریم همین امروز بخش سه میلیون تومانی به‌حساب استانداری بیاید.
وی در رابطه با وضعیت دام سبک، گفت: امروز تصمیم گرفتیم که هزار رأس دام سبک را با معرفی استاندار توزیع کنیم، ما مصر هستیم که بدون نظر استانداری چیزی را توزیع نکنیم تا موازی‌کاری نشود، به همین دلیل لیست را از استاندار برای توزیع اقلام بین افراد سیل‌زده می‌گیریم.
مخبر در رابطه با بیمه خانه‌های روستایی، مطرح کرد: ما تاکنون در دو استان خوزستان و لرستان که بیشترین خسارات سیل را داشته‌اند به بیمه کردن خانه‌های روستایی پرداختیم همان‌طور که 140 هزار خانه در خوزستان و 93 هزار در لرستان توسط نمایندگی بیمه برکت بیمه‌ شده است.
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) یادآور شد: برای کمک به ساخت و تعمیر 20 هزار واحد با بنیاد مسکن تفاهم کردیم که امیدواریم بخش قابل‌توجهی هم متوجه لرستان باشد.
وی با بیان این‌که محوریت کار ما اشتغال است، تصریح کرد: مصر هستیم در استان با محوریت اشتغال کارها را پیش ببریم.
مخبر با بیان این‌که امیدوارم تا پایان سال‌جاری بخشی از منازل و اشتغال در استان ایجاد شود، گفت: اگر مسئولان استان کمک نکنند و پای‌کار نباشند امکان اجرای همه این قول‌ها وجود ندارد چون وسیله اجرایی ما این مسئولان استانی هستند، ما پشتیبانی لازم و مسائل مالی را انجام می‌دهیم و انتظار داریم مسئولان همکاری کنند که روسفید شویم و شرمنده مردم نباشیم.
ایجاد 7 هزار شغل توسط ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در لرستان
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره)  همچنین در جمع خبرنگاران اظهار کرد:  سومین سفری است که توفیق حضور در لرستان را داشتیم، در سفر دو سه سال پیش به لرستان تمام وعده‌ای دادیم عمل شده است و 5128 طرح اقتصادی را با اشتغال 15 هزار نفر در این استان ایجاد کردیم.
وی اضافه کرد: تقریباً 700 میلیارد تومان به‌صورت بلاعوض، زیربنایی و یا سرمایه‌گذاری برای اشتغال بوده و کارهای بزرگی انجام شده است.
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در ادامه با بیان این‌که امروز در کشور 23 نقطه را به‌عنوان نقاط پیشرفت، آبادانی و توسعه هدف‌گیری کردیم که در لرستان دو شهرستان دلفان و کوهدشت را به‌عنوان نقاط نمونه اقتصاد مقاومتی انتخاب کردیم تا مسائل آنان را حل کنیم و تفاهم‌نامه‌هایی نیز در این راستا امضا شده است.
مخبر با بیان این‌که در کل کشور برای ایجاد 100 هزار شغل برنامه‌ریزی کرده‌ایم که 50 هزار شغل مستقیم است، عنوان کرد: اگر بتوانیم طرح اقتصادی 30 هزار بنگاه کوچک اقتصادی را در کشور ایجاد کنیم و 50 هزار شغل مستقیم و 50 هزار شغل غیر مشتقیم ایجاد می ‎ شود.
وی گفت: در بحث اشتغال‌زایی لرستان، یک تعهد از قبل داریم و تعهدی هم در رابطه با سیل داریم که درزمینه ٔ سیل تصمیم گرفتیم  7000 شغل مستقیم  و غیرمستقیم ایجاد کنیم که از این تعداد 3000 شغل مستقیم است.
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) یادآور شد: از مجموع 100 هزار شغلی که برای کل کشور برنامه‌ریزی کرده‌ایم، 7000 مورد آن مربوط به مناطق سیل‌زده   لرستان است.
انتهای پیام
captcha