لزوم توافق در 4 موضوع برای صلح افغانستان
کد خبر: 3808685
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۳
نماینده ویژه ایالات متحده اعلام کرد:

لزوم توافق در 4 موضوع برای صلح افغانستان

گروه بین‌الملل ــ نماینده ویژه ایالات متحده در امور صلح افغانستان، توافق بر سر 4 موضوع را لازمه صلح در این کشور برشمرد که مذاکرات بین‌الافغانی یکی از آنهاست.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری «دید» افغانستان؛ زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان در جریان ششمین دور مذاکرات میان طالبان و آمریکایی‌ها و در راستای روند صلح افغانستان در پیام توئیتری خود گفته است که صلح به یک تفاهم بر سر چهار موضوعی که با هم در ارتباط تنگاتنگ قرار دارد، نیازمند است.

وی در پیام خود گفت: زمان آن رسیده که سلاح‌های خود را به زمین بگذاریم، خشونت را کنار بگذاریم و صلح را در آغوش بگیریم. صلح نیازمند توافق بر سر چهار مسئله مرتبط با یکدیگر است؛ خروج نیروهای خارجی، تضمین‌های ضد تروریسم، مذاکرات بین‌الافغانی و کاهش خشونت‌ها که منجر به آتش‌بس شود.

خلیل‌زاد افزوده است: هیچ توافقی صورت نمی‌گیرد، مگر اینکه درباره این چهار موضوع به توافق برسیم.

در همین حال، گروه طالبان در بیانیه‌های خود روی خروج نیروهای خارجی از افغانستان تأکید دارد و گفته‌ است که مشغول گفت‌وگو با نماینده آمریکا هستیم و پس از توافق با آنها درباره مسائل داخلی صحبت می‌کنیم.

گفتنی است، دور ششم مذاکرات صلح بین نمایندگان طالبان و آمریکا در روز اول می (11 اردیبهشت) در دوحه (پایتخت قطر) آغاز شد و دو طرف روی چهار موضوع اصلی با هم به بحث و تبادل نظر پرداختند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha