ممنوعیت اجاره اماکن اقامتی برای مسلمانان چین
کد خبر: 3809436
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۲

ممنوعیت اجاره اماکن اقامتی برای مسلمانان چین

گروه بین‌الملل ــ بنا به گزارش منابع خبری، اجاره خانه و اماکن اقامتی برای مسلمانان چین ممنوع است.

به گزارش ایکنا  به نقل از پایگاه خبری الدیره؛ پایگاه اینترنتی Gizmodo آمریکایی در گزارشی نوشت: مسلمانان در چین امکان اجاره واحدهای مسکونی و اقامتی را ندارند.

همچنین منابع دیگر از تبعیض شدید در امور بسیار ساده علیه اقلیت مسلمان این کشور خبر می‌دهد که اجاره ندادن مکان‌های اقامتی در ایام تعطیلات به مسلمانان یکی از این امور است.

در گزارش دیگری نیز آمده است که برخی از سایت‌های تخصصی اجاره اماکن اقامتی در صفحه نخست خود نوشته‌اند که ما برای پذیرش مسلمانان اجازه پلیس را نداریم.

اویغورها مردم ساکن شمال غرب چین هستند که در ایالت خودگردان سین‌کیانگ یا ترکستان شرقی (اویغورستان) به مرکزیت اورومچی زندگی می‌کنند. مردم اویغور از اقوام ترک و مسلمان سنی هستند، کشور چین حدود ۴۰ میلیون مسلمان دارد و در سال‌های اخیر دولت چین سخت‌گیری‌های زیادی در مقابل مسلمانان کشور در پیش گرفته است.

گفتنی است،‌ دولت چین کودکان خانواده‌های مسلمانان اویغور را در مراکز ویژه نگهداری می‌کند تا آنها زبان، فرهنگ و حتی وفاداری به آداب و رسوم خود را از ذهن پاک کنند. چین اقدامات گسترده‌ای را به منظور ریشه‌کن کردن فرهنگ اویغورها و کاهش نسل آنها اجرا می‌کند.

انتهای پیام

captcha