کد خبر: 3809479
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰
گروه فناوری اطلاعات ــ معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن اعلام اسامی شرکت‌های کم‌فروش اینترنتی، گفت: بررسی‌های رگولاتوری درباره کم‌فروشی اینترنت نشان می‌دهد در حوزه ارتباطات ثابت بین پنج تا هشت درصد اختلاف در ارائه حجم بسته‌های اینترنتی وجود دارد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، حسین فلاح‌جوشقانی، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه بررسی‌های میدانی در برخی اپراتورهای ارتباطات ثابت نشان می‌دهد بین پنج تا هشت درصد مغایرت در حجم بسته‌های درخواستی مشترکین وجود دارد، افزود: بر همین اساس تمامی شرکت‌ها تا پنج درصد و شرکت مخابرات ایران در استان خراسان‌شمالی، شرکت داده گستر عصرنوین‌(های‌وب) در استان فارس، شرکت پارس آنلاین در استان‌های فارس، همدان، کردستان و کرمانشاه، شرکت پیشگامان توسعه ارتباطات در استان کهکیلویه و بویراحمد، شرکت فناوری ارتباطات شاتل در استان بوشهر، شرکت داده‌پردازی فن‌آوا در استان کهکیلویه و بویراحمد، شرکت انتقال داده‌های آسیاتک در استان همدان تا هشت درصد کم‌فروشی داشته‌اند و می‌بایست فرایندهایشان را اصلاح و بهینه‌سازی نحوه محاسبه حجم ترافیک را انجام دهند.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی تأکید کرد: شرکت‌ها درباره پنج درصد کم‌فروشی به ملاحظات فنی مانند سرباره ارسال و افت خط اشاره کرده‌اند که این دلایل ارتباطی به مشترکین نداشته و به منظور جلب رضایتمندی مشترکین و حفظ حقوق آنها اپراتورها ملزم هستند این میزان کسری خود را در حجم بسته‌های فروخته شده به مشترکین جبران کنند.

فلاح‌جوشقانی با اشاره به اینکه موضوع کم‌فروشی به هر یک از اپراتورها تذکر داده شده، افزود: رگولاتوری نیز بر اجرای این الزامات به طور دقیق نظارت می‌کند و مشترکان درصورت مشاهده تخلف در زمینه کم‌فروشی اینترنت می‌توانند در تماس با سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات ۱۹۵ یا مراجعه به سایت www.۱۹۵.cra.ir شکایت خود را ثبت کنند. 

انتهای پیام

نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی: