مردم سیستان و بلوچستان ۷ میلیارد تومان زکات پرداخت کردند
کد خبر: 3809916
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۹

مردم سیستان و بلوچستان ۷ میلیارد تومان زکات پرداخت کردند

گروه اجتماعی- معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد سیستان و بلوچستان گفت: سال گذشته مردم نیکوکار سیستان و بلوچستان بیش از ۷ میلیارد تومان زکات واجب، مستحب، فطریه و کفاره پرداخت کردند.

مهدی میرامامی، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد سیستان و بلوچستان، در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، گفت: سال گذشته مردم نیکوکار سیستان و بلوچستان بیش از ۷ میلیارد تومان زکات واجب، مستحب، فطریه و کفاره پرداخت کردند که از این طریق به محرومان و نیازمندان خدمات رسانی لازم انجام شده است.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان افزود: زکات پرداختی در زمینه تهیه جهیزیه، امور درمانی، کمک هزینه تحصیلی، آزادی زندانیان، تعمیر و ساخت مسکن مددجویی، کمک معیشت و سایر نیازهای اساسی محرومان و نیازمندان هزینه می‌شود.
وی بیان کرد: زکات که در قرآن کریم در کنار نماز روی آن تأکید شده، از مصادیق بارز صدقات است که به عنوان پشتوانه مالی برنامه‌های اجتماعی، در اصلاح ساختار جامعه و تطهیر زندگی، تزکیه نفوس و تألیف قلوب مردم، نقش به سزایی دارد.
میرامامی اظهار کرد: با توجه به اینکه امسال شاهد بارش نزولات آسمانی و رحمت الهی بوده‌ایم و شرایط این استان تغییر کرده، امید است محرومان و نیازمندان را با پرداخت زکات حمایت کنیم.

انتهای پیام

captcha