بیانیه شورای عالی امنیت ملی اقدامی انقلابی در راستای تأمین منافع ملی و تقویت مقاومت مردم است
کد خبر: 3810314
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۱
خطیب جمعه تهران:

بیانیه شورای عالی امنیت ملی اقدامی انقلابی در راستای تأمین منافع ملی و تقویت مقاومت مردم است

گروه سیاسی ــ حجت‌الاسلام حاج علی اکبری با بیان اینکه بیانیه شورای عالی امنیت ملی یک اقدام اولیه و حداقلی است، گفت: اما این یک گام انقلابی برای تأمین منافع ملی و تقویت مقاومت ملت عزیز ایران است.

به گزارش ایکنا؛ حجت‌الاسلام و المسلمین محمد جواد حاج علی‌اکبری در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران، با اشاره تصمیم شورای عالی امنیت ملی که از سوی رئیس‌جمهور اعلام شد، گفت: این در واکنش متقابل به بدعهدی‌های رژیم جهانخوار امریکا و مقابله با کم‌کاری و ضعف اقدام دولت‌های اروپایی بود؛ اقدامی حقوقی، قانونی و مبتنی بر توافقنامه برجام طبق بند 26 و 36 آن.

وی ادامه داد: این اقدامی بود که می‌توانست سال گذشته و پس از خروج امریکا از برجام صورت بگیرد. ولی با تأخیر و حوصله‌ورزی فراوان صورت گرفت. اگرچه یک اقدام اولیه و حداقلی است اما گامی است انقلابی برای تأمین منافع ملی و تقویت مقاومت ملت عزیز ایران. انشالله با همین ادبیات و صلابت گام‌های بعدی بدون تأخیر با زمان بندی برداشته شود که خوشبختانه گام‌های تعریف‌شده ایران دارای زمان‌بندی مشخص و شیوه اقدام کاملا دقیق است.

حاج علی اکبری با ابراز حمایت و تشکر از این اقدام مناسب و انقلابی اظهار کرد: یقین داریم این اقدام گشایش‌های فراوانی را درپی خواهد داشت. سازمان ملل، جامعه جهانی و به خصوص اتحادیه اروپا در معرض یک امتحان بزرگ هستند. واکنش‌های اخیر آنها نامتعارف است. آنها به یک اقدام کاملا حقوقی و قانونی آن هم با تأخیر و با حوصله‌ورزی فراوان، واکنش‌های عصبی نشان دادند. از امریکا توقعی نیست اما از اروپایی‌ها توقع می‌رود رفتارهای خود را با سرعت اصلاح و تأخیرهای خود را جبران کنند.

خطیب جمعه تهران تصریح کرد: این عصبانیت‌ها و برخوردهای اولیه نشان ‌دهنده صحت اقدام است و معلوم می‌شود کار بسیار درستی انجام شده و باید این راه ادامه پیدا کند.از ایران عزیز هم یک صدا شنیده می‌شود و امروز هم در سراسر کشور در این اجتماع بزرگ نماز جمعه و پس از آن، ملت عزیزمان از این تصمیم انقلابی یکپارچه دفاع می‌کنند و علیه دشمنان شعار می‌دهند.

وی افزود: واقعیت میدان و شرایط عمومی آرایش جنگی دشمن در برابر ایران اسلامی در عرصه‌های اطلاعاتی، روانی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی است اما در حوزه نظامی نیست چون عرضه‌ای در این بخش ندارد و به فرموده رهبر معظم انقلاب حواس نیروهای مسلح ما جمع است.

حاج علی اکبری ابراز کرد: عمده مسئله یک جنگ روانی شناختی با هدف رخنه در اراده ملی مردم عزیز ماست. دشمنان می‌خواهد القا کنند که جمهوری اسلامی در شرایط محاصره سختی گرفتار شده، وضعیت مردم بحرانی است و شرایط در جمهوری اسلامی شبیه شرایط مسلمانان در شعب ابی‌طالب است. این یک مغالطه تاریخی است. اگر بنا به شبیه‌سازی هم باشد ما در شرایط جنگ احزاب قرار داریم؛ شرایطی دشوار ولی امیدبخش، که نشان می‌دهد دشمن نفس‌های آخرش را می‌کشد و آغاز ناامیدی جبهه کفر و استکبار و ظهور فتوحات بزرگ است.

خطیب جمعه تهران بیان کرد: در جریان جنگ احزاب، طراحی مشترک مشرکین و یهودیان، یک ائتلاف بزرگ سیاسی، اقتصادی، امنیتی و نظامی را شکل داد. راهبرد اصلی آنها در جنگ احزاب رجزخوانی، ارعاب، عربده‌کشی، شایعه‌پراکنی و هراس‌افکنی با اهرم محاصره و فشار اقتصادی بود. در این مسئله خیانت‌های داخلی و فعالیت جریان نفاق بیشتر ضربه می‌زد و کار خیلی سخت شد و مؤمنان در معرض یک امتحان بسیار بزرگ قرار گرفتند.

وی ادامه داد: جریان نفاق دائم در جامعه تزریق یأس و ناامیدی و سیاه‌نمایی و بزرگ‌نمایی دشمن را می‌کرد و منافقان خطاب به مردم بیان می‌کردند اینجا (مدینه) دیگر جای زندگی نیست و اگر آسایش می‌خواهیم راهی جز سازش نداریم و این خط نفاق از داخل بود. اما مؤمنان با تأسی به پیامبر اکرم(ص) و اعتماد به وعده الهی وقتی حضور و هلهله دشمن را دیدند، مقاومت و ایمان‌شان افزوده شد. کفر و ایمان یکپارچه در برابر هم قرار گرفتنند و عمربن عبدود، نماینده جبهه کفر با آن قیافه دیوآسا وارد میدان شد و امام علی(ع)، نماینده جریان ایمان، به میدان رفت و شد انچه که شد و ضربتی که از عبادت جن و انس سود بیشتری برای اسلام و بشریت داشت زده شد.

حاج علی اکبری یاداور شد: امروز هم ملت مؤمن و علوی ما به نیابت از جریان ناب مؤمنان در این میدان حضور دارد و امریکا و رژیم صهیونیستی، عمر بن عبدود نعره‌کش میدان هستند. به یاری حق و به نصرت الهی و با مقاومت ملت و وحدت یکپارچه مردم گردن قلدرهای زمان خواهد شکست.

وی اضافه کرد: مردم عزیز ما در ادامه راه ما عزت و افتخارشان، به پیامبر اکرم(ص) و امام علی(ع) اقتدا می‌کنند و رئیس‌جمهور کم‌خرد امریکا، این دیو سرگردان و عربده‌کش میدان، را با تدبیر، برنامه و مقاومت از صحنه خارج خواهند کرد. یک نگاه به واقعیت میدان وضعیت را بیشتر روشن می‌کند. جبهه استکبار جهانی به سرکردگی امریکا رفتارهای غیر طبیعی نشان می‌دهد و اخیرا این مسئله جدی‌تر شده است. واقعیت میدان نشان‌دهنده استیصال دشمن و به گل نشستن کشتی تدبیر دشمنان است که منحنی رو به افول قدرت آنها را نشان می‌دهد و مردم ما این عربده‌کشی‌ها را، فریاد یک دیو در حال احتضار؛ محاسبه می‌کنند.

خطیب جمعه تهران بیان کرد: رفتارهای ناپخته، مضحک و احمقانه سران استکبار جهانی مخصوصا رئیس‌جمهور عجیب و غریب امریکا در این روزها اعتبار امریکا را تا حد زیادی در افکار جهانی کاهش داده است و یک روسایی جهانی را رقم زده است؛ خروج از معاهدات بین‌المللی و پیمان‌شکنی و بدعهدی نمونه آنهاست. در ارتباط با برجام رفتار انها را مشاهده کردید و سال گذشته از برجام خارج شدند و اخیرا هم ادعاهای خنده‌دار و مضحک رئیس‌جمهور امریکا را شنیدید که گفت از زمانی که من از برجام خارج شدم هر هفته در خیابا‌ن‌های تهران اغتشاش است یا اینکه فروش نفت ایران را به صفر می‌رسانیم. اینها رفتاهرای غیر عادی است و نشانه‌های احتضار این جرثومه و نماد استکبار جهانی است.

حاج علی اکبری تأکید کرد: هندسه قدرت در جهان به نفع مقاومت و جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی در حال تغییر است این حکایت یکی دو منطقه نیست و نمونه اخیر آن را می‌توانید درونزوئلا ببینید که در کنار گوش امریکا، امریکایی‌ها نتوانستند در برابر یک ملت و مقاومت آن بایستند و بالاخره جریان کودتای امریکایی در انجا شکست خورد و مردم پیروز شدند.

وی اظهار کرد: فرمول مبارزه و مقاومت را ملت ایران به ملت‌های آزاده جهان تعلیم داده است. امریکایی‌ها به رغم همه برنامه‌ریزی‌ها و تلاش‌ها نتوانستند یک اجماع جهانی و سراسری را علیه ملت ایران ترتیب دهند. حتی اروپایی‌ها که به صورت تاریخی در اختیار امریکاست در این مسیر آنگونه باید و شاید با امریکایی‌ها هماهنگ شوند؛ یک قاره پیر و خسته از مواجهه با کدخدای دیوانه و زیاده‌خواه. مردم اروپا آمادگی هزینه بیش از ایسن را ندارند. هر یک از این کشورهای اروپایی گرفتارتر از دیگری است.

خطیب جمعه تهران اضافه کرد: انگلیس گرفتار برگزیت و خروج از اتحادیه اروپاست. در فرانسه هم ماجرای قیام مردم و جلیقه‌زردها و مبارزه با نظام سرمایه‌داری را می‌بینید که تمام هم نمی‌شود. در این جریان از وحشی‌های کراوالت زده و ادکلن‌زده رونمایی شد که چشم مردم را کور کردند و دست آنها را قطع کردند. اینها گرفتارانی هستند که امکان رویارویی با ملت ایران را ندارند.

وی اظهار کرد: اروپایی‌ها در جربان برجام هم گرفتارند؛ «مذبذبین بین ذلک». اگر بخواهند منافع خود را حفظ کنند باید با جمهوری اسلامی ایران همکاری کنند و از طرف دیگر مواجه با تهدیدات و فشارهای امریکا هستند. البته ما این را یک فرصت تاریخی برای اروپا می‌دانیم که به کمک ملت ایران از این مسیر غلط برگردد و راه صحیح را انتخاب کند. از سوی دیگر قدرت‌های جدید مانند روسیه و چین و سایر قدرت‌های اقتصادی هم با امریکا همکاری نکردند.

حاج علی اکبری بیان کرد: اما وضعیت منطقه غرب آسیا که طعمه اصلی امریکاست و آنها برای تصاحب ثروت عظیم این منطقه سال‌های سال است بیشترین سرمایه‌‌گذاری اقتصادی، مالی، امنیتی، اطلاعاتی، فرهنگی و نظامی را رکده‌اند. اما با این اوصاف یک حسرت بزرگ بر دل امریکایی‌ها ماند به خاطر اینکه تمام برنامه‌های انها در غرب آسیا به هم ریخت و در این مجموعه متحد باوفا و توانمند ندارند و اکثرا گرفتارند و دارای رژیم‌های قدیمی، پوسیده و بدون ارتباط با مردم و رو به زوال هستند و نمونه اصلی آن رژیم آل سعود است که یک دیکتاتور با وحشت و استبداد کارش را بین مردم پیش می‌برد.

خطیب جمعه تهران با اشاره به اعدام فجیع و بهدشهادت رساندن 37 نفر در عربستان گفت: چهار سال است که ماشین جنگی سعودی در یمن که به نیابت از امریکا در مقابل ملت مظلوم یمن ایستاده به گل نشسته است و نمی‌تواند حرکت کند. در یمن یک فاجعه بزرگ انسانی در حال رخ دادن است ولی از طرفی آن ملت مظلومانه از خود دفاع می‌کند. جریان داعش هم مولود نامشروع ارتباط و پیوند نگین امریکا و اۀ سعود در منطقه بود که می‌بینید به چه روزی افتاده و الان نفس‌های آخرش را می‌کشد.

وی با تأکید بر رسوخ و نهادینه شدن اندیشه مقاومت در منطقه گفت: امروز دیگر در منطقه نه فقط هسته‌های مقاومت، بلکه جبه مقاومت و زنجیره طلایی مقاومت و حتی دولت‌های مقاومت را در عراق، سوریه، یمن، لبنان و فلسطین را داریم. متحد اصلی امریکا در این منطقه رژیم صهیونیستی است که در سراشیبی سقوط کامل و اضمحلال و انهدام است و در چنبره مقاومت منطقه‌ای و محلی گرفتار شده است. طرح ضعیف و پوسیده معامله قرن هم به جایی نرسید و کاری نکرد. از طرفی دشواری‌های داخلی در حال از پای درآوردن رژیم صهیونیستی است ولی در این میانه نمونه تازه رسوایی این رژیم را در حمله ناجوانمردانه اخیر به غزه و جنایاتی که مرتکب شدند دیدید. اما فتح بزرگ مقاومت در این نبرد شکل گرفت و کمتر از 48 ساعت این رژیم تبهکار را که نماینده عربده‌کشی‌های امریکا در منطقه است، زمین‌گیر کرد و پای میز آتش‌بس اوردو شرایط خودش را به آن تحمیل کرد.

حاج علی اکبری افزود: از قدرت افسانه‌ای رژیم صهیونیستی چیزی باقی نمانده و موشک‌های مقاومت فلسطین توانستند به راحتی گنبد اهنین را سوراخ کنند و شهرهای آنها را در معرض تهدید قرار دهند. دشمنان ما در چنین وضعیت رو به سقوطی قرار دارند و در این میانه ملت عزیز و سرافراز ایران به عنوان پرچمدار مقاومت در منطقه و جهان دائم منحنی قدرت را در همه شاخص‌های امنیتی، اقتصادی، علمی، تأمین زیرساخت‌ها روبه صعود طی می‌کند و چهل سال پرافتخار را پشت سرگذاشتند و وارد چله دوم شدند و با رهبری رشید و شجاع وسط میدان هستند و هر روز هم موفقیت‌ها بیشتر است.

خطیب جمعه تهران تصریح کرد: آخرین امتحان ملت ایران در جریان سیل بود که چه حماسه بزرگی از ملت عزیز و رشید، نیروهای جهادی، هلال احمر، نیروهای مسلح و عناصر مؤمن آفریده شد و کار بزرگ و درخشانی انجام گرفت. نیروهای مؤمن و مردمی و روحانیون عاشقانه پای کار آمدند و سیل عظیمی از محبت، مهربانی، همدردی و وحدت به میدان آمد و مردم و مسئولان متحد با همدیگر صدها کیلومتر سیل‌بند ساختند و الحمدلله تلفات جانی اندکی داشتیمو در حالی که خود اروپایی‌ها پیش‌بینی می‌کردند هزاران کشته در جریان‌ سیل داشته باشیم و این یک نماد است.

وی اظهار کرد: مسئولان و مدیران عزیز و شایسته که در حال خدمت در عرصه‌های گوناگون و در قوای گوناگون کشور هستند به آنچه در جریان سیل وعده دادند عمل کنند. مساجد و ائمه جمعه و پایگاه‌ها در این ماه خدا به کمک برادران و خواهران ادامه دهند تا آلام مردم برطرف شود. در جریان سیل مسئولان بزرگوار نشان دادید که می‌شود چگونه وارد میدان شد و مردم هم با شما در لحظه لحظه این حریان هماهنگ شدند. در جریان فشار اقتصادی نیز که نفوذی‌ها، محتکران، قاچاقچی‌ها، منافقان و زیاده‌خواهان و عناصر زالوصفت به جان مردم افتاده‌اند شما مسئولان می‌توانید با کمک گرفتن از مردم برنامه بریزید و آرایش جنگی بگیرید و جلوی سیل گرانی را بگیرید و اجازه ندهید مردم بیش از این اذیت شوند. مردم می‌دانند که این جریان قابل مدیریت است و راه حل دارد. از جوانان مؤمن، انقلابی و کاردان کمک بگیرید و این مسیر را هموار کنید. مردم ما حاضرند هزینه عزت خود را بدهند و فشار اقتصادی هم باشد مقاومت می‌کنند که کردند. اما هزینه سوء تدبیرها و تنبلی‌ها را که نباید بدهند.

بنابراین گزارش خطیب جمعه تهران در خطبه اول نماز جمعه این هفته، به مناسبت فرارسیدن ماه رمضان به تبیین فرازهای عالی و و سازنده دعای چهل و چهارم صحیفه سجادیه پرداخت و گفت: در این دعا امام سجاد(ع) با این کلمات از ماه رمضانت استقبال کردند و شیوه بهره‌مندی از ظرفیت‌های ماه رمضان را به مومنان اموزش دادند.

وی ادامه داد: قالب دعاست اما یک نقشه راه و دستورالعمل با لطافت دعاست که در اختیار ما قرار گرفته است. این دعا با حمد پروردگار شروع می‌شود و چگونگی ثنا و شکر خداوند را آموزش می‌دهد. خدا را سپاسگزاریم که دین خودش را به ما هدیه داد و راه سعادت و خوشبختی را در دین به ما معرفی کرد. از میان این راه‌های سعادت و خوشبختی نیز خدا را سپاسگزاریم که ماه رمضان را ازجمله این راه‌ها قرار داد.

حاج علی اکبری اظهار کرد: این ماهی است که به قرآن کریم شناخته می‌شود و سفره متفاوتی برای جامعه بشریت و برای عموم مومنان گسترانده شده که همان سفره قرآن و معارف وحیانی است. این دعا ویژگی‌ها و ظرفیت‌های این ماه و فضایل آن را معرفی می‌کند. خداوند با قراردادن برنامه‌هایی مخصوصا برنامه روزه ویژه این ماه، به مومنان اهمیت و عظمت این ماه را معرفی کرد تا مردمان از خوردن و آشامیدن و لذایذ ظاهری حلال چشم بپوشند و برای این ضیافت وقتی معین کرد که چیزی نه نمی‌توان به آن اضافه کرد یا از آن کم کرد.

خطیب جمعه تهران یاداور شد: خداوند در این ماه یک شب متفاوت را قرار داد که فضیلتش افزون‌تر از هزار ماه است که آن هم شب قدر است. قله این ضیافت الهی شب قدر است. خدایا اکنون که ما را به این ماه رساندی عظمتو ظرفیت این ماه را به ما الهام کن تا انگونه که می‌پسندی در این ماه رفتار کنیم و مهمان خوبی باشیم.

وی افزود: خدایا! ما را بر روزه این ماه موفق بدار و کمک کن روزه واقعی بگیریم و گوش ما شنونده لغو هم نباشد چه برسد سخنان حرام و چشمان ماذنگرنده صحنه اضافه و لهو هم نباشد چه برسد به صحنه گناه و اعضا و جوارح ما روزه‌دار باشد و خوراک ما از حلال و زبان ما جز به آنچه می‌پسندی گشوده نشود.

حاج علی اکبری ابراز کرد: خدایا! به ما اخلاص کرامت کن تا جز به رضای تو نیندیشیم. خدایا! کمک کن در این ماه نماز باکیفیتی بخوانیم. ماه رمضان فرصتی است که در نمازمان بازنگری کنیم. از خدا بخواهیم رفتارهای شایسته‌ای در مناسبا با خدا دست پیدا کنیم و سطح مناسبات با بندگان را ارتقا دهیم. ماه رمضان فرصت خوبی برای خروج از نفسانیات و روی کردن به مردم با نگاه کریمانه و محترمانه است.

وی اظهار کرد: ماه رمضان فرصت مناسبی است که به کسانی که با ما قهر می‌کنند نزدیک شویم و با کسانی که به ما ظلم می‌کنند با انصاف رفتار کنیم و با دشمنان با سلم و سلامتی روبرو شویم. این غیر از کسانی است که دشمنی ما با انها و شدمنی آنها با ما به خاطر تو و دین توست و این ماه فرصتی برای ابراز این دشمنی با دشمنان توست و سر سازشی با آنها نداریم و مقابل آنها می‌ایستیم.

حاج علی اکبری بیان کرد: خدایا! سایر ماه‌های زندگی ما را پس از ماه رمضان مانند این ماه قرار بده و فرشته‌خویی عادت همیشگی ما شود. این ماه؛ ماه تقرب به سوی خدا از طریق ارتقای ولایت الهی و اترباط شایسته با محمد(ص) و آل محمد(ص) و صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ص) است.

انتهای پیام

captcha