برگزاری مسابقات قرآن با همکاری ایران در نیجریه
کد خبر: 3810531
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۸

برگزاری مسابقات قرآن با همکاری ایران در نیجریه

گروه بین‌الملل ـ مسابقات قرآن ویژه ماه رمضان با همکاری مرکز اسلامی «زیمار» نیجریه و رایزنی فرهنگی ایران در «ابوجا» برگزار می‌شود.

به گزارش ايكنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ خانم شیفا گارابا، رئیس مرکز اسلامی زیمار نیجریه، با حضور در رایزنی فرهنگی ایران در ابوجا با سیدمحمود عظیمی ‌نصرآبادی، رایزن فرهنگی کشورمان، دیدار و گفت‌وگو کرد.

شیفا گارابا در این دیدار درباره فعالیت این مرکز اسلامی اظهار کرد: زیمار مرکزی آموزشی و تحقیقاتی است که علاوه بر ابوجا، در چهار ایالت بزرگ مسلمان‌نشین نیجریه شامل کانو، کادونا، اویو و کوگی شعبه‌هایی دارد که وظیفه آموزش جوانان مسلمان و تحقیقات اسلامی را برعهده‌ دارند.

وی افزود: مرکز اسلامی زیمار مسابقات قرآنی، نشست‌ها و همایش‌های مختلف را با مشارکت سازمان‌های دیگر به ویژه نمایندگی‌های کشورهای مختلف اسلامی برگزار می‌کند.

وی با اشاره به همکاری و مشارکت این مرکز اسلامی با رایزنی فرهنگی ایران گفت: یک دوره مسابقات قرآنی به منظور گزینش قاریان ممتاز برای اعزام به مسابقات بین‌المللی ایران و همایش بزرگداشت روز زن با همکاری ایران در مسجد مرکزی ابوجا برگزار شد.

رئیس مرکز اسلامی زیمار نیجریه افزود: این مرکز در ماه رمضان مسابقات قرآنی مدارس را برگزار می‌کند و در پایان قاریان و حافظان ممتاز و برگزیده تقدیر و برای شرکت در مسابقات سراسری به دبیرخانه مسابقات معرفی می‌شوند.

در ادامه این دیدار، عظیمی‌نصرآبادی اظهار کرد: خواستار گسترش همکاری دوسویه به ویژه در زمینه قرآن کریم برای رشد و آگاهی جوانان مسلمان و توسعه فعالیت‌های قرآنی حوزه بانوان هستیم.

در پایان مقرر شد در مراسم پایانی مسابقات مدارس تحت پوشش مرکز اسلامی زیمار در سال جاری، که اواخر ماه رمضان برگزار خواهد شد، رایزن فرهنگی کشورمان حضور یابد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha