تصاویری از افطار معترضان سودانی در دمای 50 درجه
کد خبر: 3810927
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۳

تصاویری از افطار معترضان سودانی در دمای 50 درجه

کانون خبرنگاران نبأ ــ اهالی سودان که به افطاری‌دادن‌های خیابانی شهره هستند، ماه رمضان امسال روزه‌داران معترض را در مقر فرماندهی کل ارتش در شهر خارطوم این کشور میزبانی می‌کنند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ مسلمانان سودان ماه رمضان سفره افطاری دسته جمعی خود را در کنار جاده و مسیرهای مسافران می‌اندازند، تا عابران روزه‌دار را نیز شریک سفره‌های خود کنند. امسال اما جمع معترضان سودانی حال و هوای دیگری به افطارهای خیابانی خارطوم بخشیده چراکه جنب و جوش مردم برای تدارک افطار این گروه از روزه‌داران در دمای حدود 50 درجه دیدنی و تحسین‌‌آمیز است.

 نیازمندان سودان و نیز روزه‌دارانی که هنگام افطار هنوز به خانه نرسیده‌اند، روزه خود را بر سر سفره‌های افراد خیری که در کنار خیابان‌ها آماده شده است، افطار می‌کنند.

افراد خیر در کنار خیابان‌ها سرنشینان خودروهای در حال حرکت، عابران پیاده و یا مسافران منتظر در ایستگاه‌های اتوبوس را به افطار دعوت می‌کنند و غنی و فقیر کنار هم پای این سفره‌ها مهمان می‌شوند.

جاده عبیده حاتم از جاده‌های اصلی شهر خارطوم که است که با سفره‌های افطاری ماه رمضان زبان‌زد عام و خاص است.

افراد بنا به وسعت مالی خود اقدام به تهیه افطاری می‌کنند. در این سفره‌ها غذای محلی، سوپ و غذاهای گوشتی به چشم می‌خورد. روزه‌داران بعد از ادای نماز و خوردن افطاری به کارها روزانه خود ادامه می‌دهند.

گفتنی است، اعتراضات در سودان با هدف کناره‌گیری عمر البشیر، رئیس جمهور این کشور از ماه دسامبر سال گذشته میلادی آغاز شد و در روزهای اخیر در پی درگیر شدن نیروهای امنیتی با معترضان، ابعاد گسترده‌تری به خود گرفته است.

انتهای پیام

captcha