اعلام نشست‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی نمایشگاه قرآن
کد خبر: 3811016
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۷

اعلام نشست‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی نمایشگاه قرآن

گروه اندیشه ــ نشست‌های تخصصی نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از امروز ۲۳ اردیبهشت‌ماه، آغاز و در اولین نشست به تحلیل محتوای مفاهیم قرآنی پرداخته می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ نشست‌های تخصصی و کارگا‌ه‌های آموزشی بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، از امروز دوشنبه ۲۳ اردیبهشت‌ماه، آغاز می‌شود و تا روز پنج‌شنبه دوم خرداد‌ماه، این نمایشگاه میزبان ۹ نشست تخصصی خواهد بود.

اولین نشست نمایشگاه قرآن امروز دوشنبه ۲۳ اردیبهشت‌ماه، با عنوان کارگاه آموزشی «تحلیل محتوای مفاهیم قرآنی» از ساعت ۱۸ تا ۲۰ و ۲۱ تا ۲۳ با حضور اساتید حسن بشیر و محمد عترت‌دوست برگزار می‌شود.  

نشست دوم با عنوان «نسبت میان ترجمه و تفسیر قرآن کریم» چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت‌ماه، با حضور احمد پاکتچی از ساعت ۲۱ تا ۲۳:۳۰ و نشست سوم با موضوع «تحلیل سیر نزول آیات قرآن پیرامون زن» از ساعت ۲۱ تا ۲۳:۳۰ روز پنج‌شنبه ۲۶ اردیبهشت‌ماه، با حضور اساتیدی همچون؛ مهدی مهریزی، محمدرضا امام و فروغ پارسا برگزار می‌‌شود.  

موضوع چهارمین نشست «نقد کتاب اصول و قواعد کشف استدلالی غرض سوره‌های قرآن» است که روز جمعه ۲۷ اردیبهشت‌ماه، از ساعت ۲۱ تا ۲۳:۳۰ با حضور اساتیدی همچون؛ مجید معارف و محمد خامه‌گر و نشست پنجم با موضوع «مهارت‌‌آموزی در نگارش دایره‌المعارف» از ساعت ۲۱ تا ۲۴ روز شنبه ۲۸ اردیبهشت‌ماه، با حضور حمید باقری و سعید زعفرانی‌زاده برگزار می‌شود.

موضوع نشست ششم «معنای زندگی در قرآن کریم» است. این نشست با تدریس استاد ناصر مهدوی روز یک‌شنبه ۲۹ اردیبهشت‌ماه، از ساعت ۱۸ تا ۲۰ در نمایشگاه قرآن برپا است. در نشست هفتم احد فرامرز قراملکی و احمد غباری موضوع «سنجش‌پذیری و مقیاس سازی‌در تحلیل مفاهیم قرآنی» را از ساعت ۲۱ تا ۲۴ روز دوشنبه ۳۰ اردیبهشت‌ماه تشریح می‌کنند.

هشتمین نشست یک نشست هم‌اندیشی است که با موضوع «کاربردی‌سازی مطالعات قرآنی» با حضور جمعی از اساتید علوم قرآنی همچون؛ عبدالهادی فقهی‌زاده، محمدعلی مهدوی‌راد، احد پاکتچی، سید هدایت جلیلی، هادی گرامی، هادی رهنما و محمدرضا وصفی در دو نوبت از ساعت ۱۷ تا ۲۰ و ۲۱ تا ۲۴ روز ۳۱ اردیبهشت‌ماه، برگزار می‌شود.

آخرین نشست تخصصی این دوره از نمایشگاه قرآن نیز روز پنج‌شنبه دوم خرداد‌ماه، با موضوع «اخلاق تفسیر قرآن کریم» با حضور اساتیدی همچون؛ سید حسن اسلامی و سید هدایت جلیلی از ساعت ۲۱ تا ۲۳:۳۰ برپا می‌شود.

یادآوری می‌شود، بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از ۲۲ اردیبهشت‌ماه، تا روز سوم خردادماه، در مصلی تهران پذیرای بازدیدکنندگان است. 

انتهای پیام 

captcha