بازگشت به قرآن، راهگشای مشکلات است
کد خبر: 3811132
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۷
یک مدرس دانشگاه:

بازگشت به قرآن، راهگشای مشکلات است

گروه معارف - یک مدرس دانشگاه با اشاره به اینکه عمده مشکلات کنونی در جامعه، اعم از مشکلات خانوادگی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و... ناشی از عدم توجه به قرآن و عمل نکردن به دستورات قرآن است، خاطرنشان کرد: پیامبر اسلام(ص) می‌فرماید هرگاه در زندگی و یا در جامعه‌ای دچار مشکلی شدید، به قرآن بازگردید چرا که قرآن یک شفاعت‌کننده است.

چاره مشکل بازگشت به قرآن استبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی حجت‌الاسلام محمدجواد محمودزاده، مدرس گروه معارف مرکز آموزش عالی علمی کاربردی جهاددانشگاهی مشهد شب گذشته، 22 اردیبهشت ماه، در نخستین شب محفل انس با قرآن مرکز آموزش عالی علمی کاربردی جهاددانشگاهی مشهد گفت: بر اساس آیات قرآن، یاد خدا و تلاوت قرآن از ویژگی‌های مومنان است و کسانی که این ویژگی‌ها را داشته باشند، در همه امور و کارها برای خداوند فعالیت می‌کنند.
وی با بیان اینکه انس به معنای مونس شدن و دوست شدن است، به روایتی از ائمه معصومین(ع) در خصوص انس با قرآن اشاره و تصریح کرد: امام صادق(ع) می‌فرماید کسانی که به دنبال دوست می‌گردند، قرآن را تلاوت کنند و یا اینکه امام سجاد(ع) در این خصوص می‌فرماید اگر تمام انسان‌های دنیا از بین بروند، با وجود قرآن تنها نخواهم بود.
این مدرس دانشگاه در ادامه نگهداری قرآن، نگاه کردن به قرآن، گوش کردن به قرآن، تلاوت و خواندن قرآن و در نهایت تدبر در قرآن را از مراحل انس با قرآن دانست و ادامه داد: خواندن قرآن به صورت ترتیل به معنای خواندن با صوت و لحن نیست بلکه به معنای تدبر در قرآن است.
محمودزاده عنوان کرد: در صورتی که تمام مراحل انس با قرآن را رعایت کنیم، آنگاه می‌توانیم به دستورات قرآن در زندگی عمل کنیم.
وی با اشاره به اینکه عمده مشکلات کنونی در جامعه، اعم از مشکلات خانوادگی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و... ناشی از عدم توجه به قرآن و عمل نکردن به دستورات قرآن است، خاطرنشان کرد: پیامبر اسلام(ص) می‌فرماید هرگاه در زندگی و یا در جامعه‌ای دچار مشکلی شدید، به قرآن بازگردید چرا که قرآن یک شفاعت‌کننده است.
چاره مشکل بازگشت به قرآن است
محفل انس با قرآن کریم از 22 لغایت 31 اردیبهشت ماه مصادف با 6 لغایت 15 رمضان با حضور قاریان بنام و بزرگی همچون جواد پناهی، امیر لعل و رضا گلشاهی از ساعت 18 تا افطار در مرکز آموزش عالی علمی کاربردی جهاددانشگاهی مشهد با مشارکت سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد، دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی و شهرداری منطقه یک مشهد برگزار می‌شود. در این محفل پس از قرائت قرآن، ضیافت افطار نیز برگزار می‌شود.
حضور علاقه‌مندان در این محفل آزاد است.
انتهای پیام

captcha