نمایشگاه قرآن؛ مصداق کار فرهنگی عام
کد خبر: 3811137
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۴

نمایشگاه قرآن؛ مصداق کار فرهنگی عام

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان با بیان اینکه رسالت کار فرهنگی عام تغییر اتمسفر جامعه و وظیفه کار فرهنگی خاص، انسان‌سازی است، گفت: نمایشگاه قرآن در ماه رمضان از نوع کار فرهنگی عام است. انسان‌سازی و کار فرهنگی خاص درون کار فرهنگی عام اتفاق می‌افتد و نیروسازی برای انقلاب اسلامی در گام دوم انقلاب، از دل کار فرهنگی عام رخ می‌دهد.

نبی‌زاده

به گزارش ایکنا از خوزستان، حجت‌الاسلام محمدمهدی نبی‌زاده، مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان، شب گذشته، ۲۲ اردیبهشت‌ماه ضمن بازدید از نمایشگاه قرآن و عترت اهواز، در غرفه خبرگزاری قرآن‏ حضور یافت و گفت: نمایشگاه جذابی بود و امیدوارم این کار سال‌های بعد با رشد فزاینده‌ای برگزار شود. این کارها می‌تواند در مقطع زمانی کوتاه روی فرهنگ عمومی استان ما تأثیر داشته باشد.

وی با بیان اینکه دو نوع کار فرهنگی عام و خاص وجود دارد؛ تصریح کرد: کار فرهنگی عام آن کاری است که رسالت آن تغییر اتمسفر جامعه است و کار فرهنگی خاص رسالتش انسان‌سازی است. نمایشگاه قرآن در ماه رمضان از نوع  کار فرهنگی عام است. انسان‌سازی و کار فرهنگی خاص درون کار فرهنگی عام اتفاق می‌افتد و نیروسازی برای انقلاب اسلامی در گام دوم انقلاب، از دل کار فرهنگی عام رخ می‌دهد.

نبی‌زاده افزود: نمایشگاه هر چقدر قوی‌تر، وسیع‌تر و تنوع و تبلیغات آن بیشتر باشد روی فضای عمومی شهر می‌تواند اثر بیشتری داشته باشد. اگر این نمایشگاه تقویت شود می‌تواند اثری عالی روی فرهنگ عمومی و قرآنی مردم داشته باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان بیان کرد: کارهای فرهنگی در استان ما و اهواز کم نیستند اما آنچه که اهمیت دارد این است که بتوانیم کارهای فرهنگی با طیف مخاطب عمومی انجام دهیم چراکه با کار فرهنگی عام درصد بسیاری از مردم درگیر آن می‌شوند و زمینه برای اثرگذاری کارهای فرهنگی خاص فراهم آورده می‌شود.

انتهای پیام

captcha