اجرایی‌شدن ساخت المان شهدای مفقودالاثر قزوین
کد خبر: 3811139
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۱

اجرایی‌شدن ساخت المان شهدای مفقودالاثر قزوین

گروه اجتماعی ــ معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین گفت: نقشه‌های المان شهدای مفقودالاثر قزوین آماده است و باید عملیات ساخت این پروژه را در سال جاری اجرایی کنیم.

اجرایی شدن ساخت المان شهدای مفقودالاثر قزوین

به گزارش ایکنا از قزوین، جلسه کارگروه ساماندهی گلزار شهدای استان قزوین با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی استان قزوین به منظور بررسی مشکلات موجود در خصوص ساماندهی گلزارهای شهدا و آخرین اقدامات انجام‌شده صبح امروز، 23 اردیبهشت ماه برگزار شد.

علی فرخزاد، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین در این مراسم اظهار کرد: در این جلسه، برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری برای ساماندهی گلزارها انجام می‌شود و مسئولان دستگاه‌ها نیز با علاقه‌مندی مصوبات مربوطه را اجرایی می‌کنند که زحمات آن‌ها قابل‌تقدیر است.
وی به ساخت المان شهدای گمنام اشاره کرد و افزود: احداث این المان‌ها در 3 و 4 نقطه انجام‌شده و اکنون نیمه‌تمام است که باید تلاش کنیم به اتمام برسانیم.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین با اشاره به المان شهدای مفقودالاثر قزوین گفت: نقشه‌های اجرایی ساخت این المان آماده است و باید عملیات ساخت این پروژه را در سال جاری آغاز کنیم.
فرخزاد تصریح کرد: با توجه به برخی مشکلات، در سال گذشته نتوانستیم از اعتبارات به‌خوبی استفاده کنیم ولی مسئولان مدیریت بحران با اولویت‌هایی که بنیاد شهید و امور ایثارگران اعلام می‌کند، پروژه‌های نیمه‌تمام را به پایان برسانند.
این مسئول ادامه داد: دفتر روستایی و شهری استانداری براساس اعتبارات 98 پیش‌بینی‌های لازم را براساس اولویت‌های بنیاد در ساماندهی گلزارهای شهدا انجام دهد.

گلزار شهدا ساماندهی شود

وی با بیان اینکه گلزار شهدای قزوین هم‌جوار امامزاده حسین(ع) است و تردد مسافران در این مکان چشمگیر است، افزود: باید سیما و منظر شهری این گلزار ساماندهی شود و بهبود یابد زیرا این مکان مقدس از اهمیت بسزایی برخوردار است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین به مجتمع فرهنگی، ورزشی و توان‌بخشی شهید رجایی قزوین اشاره کرد و گفت: این مجتمع با جذب اعتباراتی که در سال جاری داشته، تلاش شود در هفته دولت به بهره‌برداری برسد.
این مسئول با اشاره به دفن والدین شهدا در شهرها و روستاها افزود: مسئولان با توجه به شرایط موجود تصمیمات لازم را در خصوص ایجاد قطعه ایثارگران در شهرهایی که باقی‌مانده، اتخاذ کنند.
وی گفت: ساماندهی برخی گلزارهای شهدا در برخی از شهرها باقی‌مانده که بنیاد شهید و امور ایثارگران براساس اولویت اعلام کند، تا مسئولان مربوطه دستگاه‌ها این موضوع را پیگیری کرده و اقدامات لازم را انجام دهند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین افزود: همچنین دهیاری‌ها مشکلاتی که در ساماندهی گلزارهای شهدا وجود دارد بررسی کنند و با اعتباراتی که دارند اقدام نمایند.

شهرداری 100 سنگ مزار شهدا را تعویض کند
این مسئول بر روشنایی گلزارهای شهدای روستایی و زیرسازی و مناسب‌سازی دسترسی گلزارها به جاده تأکید کرد و گفت: این پروژه‌ها با همت و پیگیری‌های مدیران مربوطه انجام و اجرایی شود.
فرخزاد با بیان اینکه تعویض 300 سنگ مزار شهدای قزوین باقی‌مانده است، افزود: شهرداری قزوین 100 سنگ دیگر را نیز همانند سال گذشته تعویض کند تا ساماندهی سنگ‌های شهید در 3 سال به اتمام برسد.
وی با بیان اینکه در بازسازی امامزاده‌ها از ظرفیت خیران استفاده می‌شود، گفت: پیشنهاد می‌کنم انجمنی به نام بازسازی گلزارهای شهدا تشکیل شود تا از پتانسیل این خیران در ساماندهی گلزارها استفاده شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین با اشاره به کنگره ملی 3 هزار شهید استان قزوین افزود: این کنگره به نحو مطلوبی در سال گذشته برگزار شده که از تلاش‌های همه‌ مسئولان قدردانی می‌کنم.
انتهای پیام

captcha