هنر سوخت‌نگاری در بخش عترت نمایشگاه قرآن
کد خبر: 3811344
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۹

هنر سوخت‌نگاری در بخش عترت نمایشگاه قرآن

گروه هنر ــ غرفه سوخت‌نگاری در نمایشگاه قرآن کریم یکی از بخش های عترت است که اقدام به خلق آثار هنری در قالب چوب‌سوزی می‌کند.

به گزارش ایکنا؛ در این غرفه داوود نوروزی از اساتید چوب سوزی حضور دارد و قرار است هر روز یک اثر هنری دینی را در این زمینه خلق کند.

نوروزی با اشاره به تاریخچه سوخت نگاری می گوید: از سال های بسیار دور مسئله ایجاد نقش و طرح به وسیله سوزاندن در ایران و سپس کشورهایی مانند چین شایع بوده و امروزه در قالب هنر سوخت نگاری مطرح شده است.

وی می افزاید: علی اکبر نصرآبادی از قدیمی ترین اساتید سوخت نگاری در ایران است.

نوروزی همچنین می گوید: این هنر به وسیله هویه بر روی چوب، کاغد و چرم ایجاد می شود و هنرمندان که آشنایی با طراحی، نقاشی و خوش نویسی دارند، نقش و طرح خود را بر روی اجسام اجرایی می کنند.

وی در مورد اجرای این هنر در نمایشگاه قرآن می گوید: امسال به دعوت آستان قدس رضوی خلق آثار دینی در قالب چوب سوزی در معرض دید بازدیدکنندگان بخش عترت نمایشگاه بیست و هفتم قرآن کریم قرار گرفته است تا ضمن خلق آثار زیبای هنری _ دینی، بازدیدکنندگان با این هنر ارزشمند آشنا شوند.

بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با شعار«قرآن معنای زندگی» همزمان با ماه مبارک رمضان از ۲۱ اردیبهشت ماه تا ۴ خرداد ماه در مصلای حضرت امام خمینی( ره) در حال برپایی است.

انتهای پیام

captcha