فعالیت ۳۰ کارگاه خانگی برای اشتغال زنان توسط خیریه کوثر رفسنجان
کد خبر: 3811367
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۶:۱۶

فعالیت ۳۰ کارگاه خانگی برای اشتغال زنان توسط خیریه کوثر رفسنجان

گروه اجتماعی ــ مدیرعامل خیریه کوثر از فعالیت ۳۰ کارگاه خانگی برای اشتغال زنان و خدمات دندان‌پزشکی رایگان توسط ۶ دندانپزشک خبر داد و گفت: یک خیر مطب و لوازم دندان‌پزشکی به ارزش ۹۰ میلیون تومان در اختیار این پزشکان قرار داده است که نیازمندان را رایگان خدمات‌رسانی می‌کنند.

به گزارش ایکنا از کرمان، محسن اسماعیلی، مدیرعامل خیریه کوثر شامگاه دوشنبه، 23 اردیبهشت در جمع خبرنگاران با اشاره به شروع به‌کار خیریه از سال ۹۰ گفت: به پیشنهاد تعدادی از بانوان خیّر که می‌خواستند بازارچه‌ای راه‌اندازی کنند و عواید حاصل از آن را صرف جهیزیه کنند در گلستان امین شروع کردیم و استقبال خیلی خوبی از بازارچه شد.
وی افزود: علی‌رغم اینکه بی‌تجربه بودیم اما طی مدت سه روز، 7 میلیون و ۵۰۰ هزار تومان درآمد کسب کردیم، ۶ ماه بعد دومین بازارچه را راه‌اندازی کردیم و درآمدمان دو برابر شد و تصمیم گرفتیم مؤسسه را ثبت کنیم.
مدیرعامل خیریه کوثر با اشاره به اینکه اولین بحث ما اشتغالزایی برای تعدادی زن سرپرست خانوار بود و با کمک خیران کارگاه خیاطی راه‌اندازی کردیم و ۱۲ بانو مشغول به کار شدند، تصریح کرد: در حال حاضر این کارگاه فعال است و فرم مدارس، کارخانجات و ناوگان شهرداری را تولید می‌کند.
وی از اخذ نمایندگی محصولات نان رضوی یاد کرد که در قالب چهار کیوسک در سطح شهر فعال است و ۱۰ نفر اشتغال‌زایی دارد و افزود: تولید غذا برای چند شرکت در شهرک صنعتی دیگر اقدام این خیریه بوده که ضمن اشتغالزایی، درآمدزایی برای مجموعه به همراه دارد و این درآمد صرف تأمین جهیزیه دختران می‌شود.
اسماعیلی بیان کرد: صندوق قرض‌الحسنه خیریه با سرمایه اولیه ۱۱ میلیون تومان و با اعطای وام یک میلیون تومان بدون حتی یک ریال سود که توسط ۲۰ نفر عضو اصلی و۴۴ نفر با کمک‌های موردی به صندوق راه‌اندازی شد و الان این صندوق ۷۵۰ میلیون تومان سرمایه دارد که در طول هشت سال بالغ بر 2 میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه به نیازمندان واقعی اعطا کرده و از سال گذشته میزان پرداختی‌ها سه، چهار و 5 میلیون تومان شده است.
مدیرعامل خیریه کوثر رفسنجان با بیان اینکه ۹۰۰ قلم جهیزیه از یک قلم تا سه و چهار قلم حواله جهیزیه به نیازمندان اعطا شده است، توزیع دو بار سبد غذایی در سال و چندین مرحله گوشت گرم به ۱۴۰ خانوار زیرپوشش خیریه را ذکر کرد و ساخت سه واحد مسکونی در روستاهای اطراف و کمک ۱۵ میلیون تومانی خیریه برای آزادی سه نفر از زندانیان جرایم غیرعمد را یادآور شد.

اسماعیلی از فعالیت 30 کارگاه خانگی برای اشتغال زنان و خدمات دندان‌پزشکی رایگان توسط ۶ دندانپزشک خبر داد و گفت: یک خیر مطب و لوازم دندان‌پزشکی به ارزش ۹۰ میلیون تومان در اختیار این پزشکان قرار داده است که نیازمندان را رایگان خدمات‌رسانی می‌کنند.
وی اظهار کرد: ساخت واحدهای مسکونی برای زوج‌های فاقد مسکن و در اختیار قرار دادن آن به مدت یک یا دو سال به این زوج‌ها و فراهم کردن مقدمات ازدواج آسان برای زوج‌ها از دیگر کارهای خیریه بوده است.
وی با اشاره به اینکه یک سایت راه‌اندازی کردیم و ۱۰ خیریه فعال عضو سایت هستند، تصریح کرد: با ثبت کد ملی مادر خانواده مشخص می‌شود که از کدام خیریه خدمت گرفتند و قرار است دو خیریه دیگر در ادامه عضو سایت شوند.
اسماعیلی از همکاری خیریه برای ساماندهی متکدیان در آن طرح گفت و بیان کرد: بین متکدیانی که جمع‌آوری شدند تعداد زیادی معتاد بودند که هزینه ترک آن‌ها را پرداختیم تعدادی زن ترک کردند که زیر پوشش خیریه رفتند و الان مشغول به کار هستند.
وی با تأکید بر اینکه ۹۵ درصد از متکدیانی که در شهر می‌بینیم نیازمند نیستند و چهره شهر را نازیبا کردند، تصریح کرد: مردم نباید به اینها کمک کنند یا باید آن‌ها را به سمت خیریه هدایت کنند یا کمکی که می‌خواهند به آن‌ها کنند به خیریه‌ها تحویل دهند.
اسماعیلی تأکید کرد: پروژه فرهنگی ورزشی خیریه سه سال پیش استارت خورد و زمین آن تحویل گرفته شده که هفته آینده عملیات اجرایی آن شروع می‌شود و این مجموعه اشتغال‌زایی بالایی خواهد داشت.
انتهای پیام

captcha