برخورد با هنجارشکنی دانش‌آموزان مستلزم چاره‌اندیشی اساسی است
کد خبر: 3811476
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۵

برخورد با هنجارشکنی دانش‌آموزان مستلزم چاره‌اندیشی اساسی است

گروه فرهنگی ــ مسئول امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی سیریک با بیان اینکه مهار نشدن آسیب‌های اجتماعی، بحران‌زا است، گفت: گسترش روزافزون آسیب‌های اجتماعی، ترک تحصیل، فرار از مدرسه، اعتیاد، سرقت و بسیاری ناهنجاری‌های دیگر به‌ویژه در سال‌های اخیر در بین دانش‌آموزان مستلزم تعمق و چاره‌اندیشی اساسی از سوی کارشناسان است.

عدم مهار آسیب‌های اجتماعی، بحران‌زا است

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام رنجبری، مسئول امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی سیر یک، در جلسه بررسی آسیب‌های اجتماعی که سه‌شنبه، ۲۴ اردیبهشت‌ماه برگزار شد، با اشاره به آسیب‌های اجتماعی، اظهار کرد: در حوزه آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از اعتیاد می‌توان از تمامی ظرفیت‌ها و امکانات شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در زمینه فرهنگ‌سازی و پیشگیری استفاده کرد.
وی افزود: با شناسایی خانواده‌های آسیب‌پذیر و برگزاری کارگاه‌های آموزشی می‌توان زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی را فراهم کرد.
حجت‌الاسلام رنجبری اظهار کرد: با توجه به اینکه آسیب‌های اجتماعی در صورت عدم مهار، بحران‌زا خواهد بود، استفاده از ظرفیت مردمی و آموزش آحاد جامعه اساسی‌ترین راهکار در این زمینه است.
این مقام مسئول ابراز کرد: گسترش روزافزون آسیب‌های اجتماعی، ترک تحصیل، فرار از مدرسه، اعتیاد، سرقت و بسیاری ناهنجاری‌های دیگر به‌ویژه در سال‌های اخیر در بین دانش‌آموزان مستلزم تعمق و چاره‌اندیشی اساسی از سوی کارشناسان است.
رنجبری با اشاره به فرصت‌ها، قابلیت‌ها و درعین‌حال تهدیدات فضای مجازی تصریح کرد: بدون شک در صورت عدم مدیریت و برنامه‌ریزی در زمینه استفاده صحیح و اصولی از فضا‌های مجازی توسط کاربران، بسیاری از آسیب‌های اجتماعی گریبان گیر فرد و جامعه می‌شود.
مسئول امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی سیر یک در پایان گفت: علی‌رغم فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از اعتیاد در شهرستان سیریک باید تمامی ادارات مرتبط با همدلی و تعامل، بیشتر از پیش تلاش کنند.
انتهای پیام

captcha