برگزاری حلقه‌های قرآنی در دمشق
کد خبر: 3811502
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۲
توسط نمایندگی ولی‌فقیه در سوریه انجام می‌شود؛

برگزاری حلقه‌های قرآنی در دمشق

گروه بین‌الملل ــ فعالیت‌های نمایندگی رهبر انقلاب در سوریه در دو مکان مسجد امام خمینی و حرم حضرت زینب در این کشور برگزار می‌شود که جلسات تفسیر قرآن، جزءخوانی کلام‌الله و ... را می‌توان در این حوزه برشمرد.

/////فعالیت‌های رمضانی نمایندگی رهبری در سوریهبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی دفتر مقام معظم رهبری در سوریه؛ فعالیت‌های قرآنی این مرکز در دمشق شامل دو بخش است که در مسجد امام خمینی به عنوان تنها مسجد شیعیان در منطقه سیده زینب و مصلای حرم عقیله بنی هاشم برگزار می‌شود.

در مسجد امام خمینی علاوه بر برگزاری حلقه‌های تربیتی قرآنی کودکان و نوجوانان، جزءخوانی قرآن کریم، اقامه نمازهای روزانه و برپا کردن سفره‌های افطار در هر شب را می‌توان از برنامه‌های ماه رمضان این مرکز در سوریه برشمرد.

/////فعالیت‌های رمضانی نمایندگی رهبری در سوریه

همچنین در کلاس درس اخلاق در خانه که بعد از نماز ظهر و عصر به صورت کارگاهی برگزار می‌شود، 50 نفر طی هر روز شرکت می‌کنند. یکی از ویژه برنامه‌های این مسجد در رمضان، برگزاری برنامه‌هایی برای افزایش نشاط اجتماعی میان کودکان و نوجوانان منطقه زینبیه است.

مسابقات فوتبال و بازی‌های گروهی که با حضور کودکان و همسایگان منطقه سیده زینب برگزار می‌شود را می‌توان از این دست فعالیت‌ها دانست. همچنین جشن میلاد امام حسن مجتبی با حضور هزار نفر از علما و شخصیت‌های اهل سنت، شیعیان، مسیحیان و سایر مذاهب توسط این نمایندگی در سوریه برگزار می‌شود.

/////فعالیت‌های رمضانی نمایندگی رهبری در سوریه

در همین راستا ویژه برنامه‌ای به مناسبت شهادت امام علی و شب‌های قدر نیز در نظر گرفته شده است. مراسم اعتکاف رمضانی نیز در روزهای 26 ـ 28 رمضان در محل این مسجد برگزار می‌شود. مسابقات کتابخوانی مجازی و چاپ و توزیع بروشورهای مناسبتی متناسب با ماه رمضان از دیگر برنامه‌های این نمایندگی به شمار می‌رود.

برگزاری مسابقات فرهنگی و تفریحی برای کودکان و اهدای جوایز به برگزیدگان، برگزاری مراسم‌های ویژه ارتحال امام خمینی نیز در همین راستا و در مسجد امام خمینی سوریه به اجرا در می‌آید.

در بخش دوم این برنامه‌ها که در حرم حضرت زینب برگزار می‌شود، می‌توان به برپایی حلقه‌ها و کلاس‌های تصحیح قرائت، آموزش، تجوید، بیان معارف و احکام طی هر روز از ساعت 10  تا اذان ظهر اشاره کرد.

همچنین جلسه تفسیر قرآن با حضور آیت‌الله طباطبایی اشکذری، نماینده ولی فقیه در سوریه هر روز پس از نماز ظهر و عصر و مراسم جزءخوانی قرآن بعد از این درس برگزار می‌شود. از دیگر برنامه‌های مصلای حرم حضرت زینب، برگزاری سفره اطار در صحن این بانو و میزبانی از بیش از 500 نفر زائر این حضرت است.

/////فعالیت‌های رمضانی نمایندگی رهبری در سوریه

در همین راستا مراسم شب‌های قدر، جشن ولادت امام مجتبی و مراسم شب شهادت امام علی در ماه رمضان را می‌توان از ویژه برنامه‌های این حرم برشمرد.

انتهای پیام

captcha