نبض کُند نمایشگاه بین‌المللی قرآن مشهد در اولین شب
کد خبر: 3811511
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۹

نبض کُند نمایشگاه بین‌المللی قرآن مشهد در اولین شب

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد اولین شب گشایش خود را با نبضی کُند آغاز کرد.

نبض کند چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن مشهد در اولین شببه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، چهاردهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد که اولین سال است با حضور 20 ملیت به‌صورت بین‌المللی برگزار می‌شود، عصر روز گذشته، 23 اردیبهشت‌ماه، در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی مشهد در حالی آغاز به کار کرد که هنوز تعدادی از غرفه‌ها، در تکاپوی تکمیل فضاسازی بودند و در گوشه و کنار نمایشگاه، عده‌ای در حال نصب بنر و آماده‌سازی غرفه‌ها بودند.
برخی غرفه‌ها در سکوت و خالی از غرفه‌دار به سر می‌بردند و برخی غرفه‌ها کار خود را با انرژی و قوت آغاز کرده بودند و به ارائه محصولات و محتوای مورد نظر می‌پرداختند. از میان غرفه‌ها، پیگیر غرفه در بخش بین‌الملل بودیم که قرار بود جشنواره غذای ملل را در معرض دید شهروندان مشهدی بگذارد که در اولین شب این امر محقق نشد و قرار است در شب‌های آتی این بخش پررنگ‌تر ظاهر شود.
همزمان با اذان مغرب و عشا، نماز جماعت در نمازخانه نمایشگاه برگزار شد در حالی که فضای نمازخانه بانوان به دلیل مساحت کمی که در نظر گرفته شده، ظرفیت کافی برای حضور نمازگزاران را نداشت و عده‌ای از بانوان در فضای بیرون از نمازخانه اقامه نماز کردند. در ادامه سفره افطار بازدیدکنندگان که اکثریت با خانواده حضور یافته بودند، در فضای بیرون و غرفه‌داران نیز در فضای داخل غرفه‌ها گسترده شد. هر چند سال‌های قبل‌تر، به غرفه‌داران ساعاتی مانده به اذان، سهمیه افطاری داده می‌شد اما امسال هم مانند سال گذشته نمایشگاه نظمی برای پذیرایی از غرفه‌داران نداشت و همه لحظاتی قبل از افطار در تکاپوی تدارک افطاری بودند.
نبض بازدید در بخش‌های مختلف نمایشگاه، متغیر است. در غرفه‌های ویژه کودکان و نوجوانان، حضور پررنگتری از بازدیدکنندگان به چشم می‌خورد.
بعد از سپری شدن زمانی نه چندان طولانی بعد از افطار، صدای تلاوت دلنشین قرآن در فضای نمایشگاه طنین‌انداز شد؛ کرسی تلاوت با حضور قاریان برجسته در طول نمایشگاه پیش‌بینی شده که در اولین شب نیز این برنامه با حضور و تلاوت قاریان مطرح کشورمان در جمع عاشقان قرآن و عترت در محوطه نمایشگاه و در فضای باز برگزار شد.
نواهای مذهبی و مهدوی در فضای نمایشگاه به گوش می‌رسد. البته برخی غرفه‌ها همچنان در خاموشی و خالی از بازدیدکننده بسر می‌بردند.
به امید آنکه نبض چهاردهمین نمایشگاه در روزهای آینده، با قوت بیشتری بتپد و نمایشگاهی که عنوان قرآنی را با خود دارد، محتوایی در شأن عنوانش به مردم ارائه و اقشار مختلف مردم با علایق و سلایق متفاوت را اقناع کند.
چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد از 23 اردیبهشت‌ماه آغاز و تا 30 اردیبهشت‌ماه، مصادف با 7 الی 14 ماه مبارک رمضان، ادامه دارد و بازدیدکنندگان می‌توانند از ساعت 18 تا 24، در محل نمایشگاه دائمی مشهد از این فضای معنوی بهره‌مند شوند.
انتهای پیام

captcha