نهادینه‌شدن روحیه گذشت کلید حل بسیاری از مشکلات قضایی است
کد خبر: 3811565
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۹

نهادینه‌شدن روحیه گذشت کلید حل بسیاری از مشکلات قضایی است

گروه اجتماعی- رئیس‌کل دادگستری استان زنجان جمعیت کیفری موجود در زندان‌ها را یکی از چالش‌های جامعه دانست و گفت: نهادینه شدن روحیه ایثار و گذشت در جامعه کلید حل بسیاری از مشکلات قضایی است.

نهادینه شدن روحیه ایثار و گذشت در جامعه کلید حل بسیاری از مشکلات قضایی استبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی‌نیارکی، رئیس‌کل دادگستری استان زنجان، 24 اردیبهشت ماه در مراسم جشن گلریزان شهرستان خرم‌دره با تأکید بر اینکه باید تلاش کنیم از فضیلت‌های ماه رمضان بهترین بهره را ببریم، اظهار کرد: باید قدر لحظه لحظه‌های ماه رمضان به ویژه لیالی قدر را دانست‌.
وی با تأکید بر اینکه ماه رمضان ماه استجابت دعاست، تصریح کرد: باید در این ماه عزیز برای حل مشکلات به ویژه مشکلات جوانان دعا کرد.
این مسئول جمعیت کیفری موجود در زندان‌ها را یکی از چالش‌های جامعه دانست و افزود: این مقدار زندانی برازنده کشور اسلامی و متعاقب آن زنجان پایتخت شور و شعور حسینی نیست و باید برای آن چاره اندیشی جدی شود.
وی در ادامه با تأکید بر اینکه نهادینه شدن روحیه گذشت و ایثار می‌تواند گره‌گشای حل بسیاری از مشکلات جامعه به ویژه مشکلات قضایی باشد، ادامه داد: از دیگر راهکارهای حل اساسی جلوگیری از بالا رفتن جمعیت کیفری در کشور می‌توان به ضرورت فرهنگسازی در این حوزه و تغییر برخی از قوانین اشاره کرد.
این مسئول با تاکید بر اینکه گلریزان یکی از سنت‌های حسنه است که از نیاکان ما به ارث رسیده است، تاکید کرد: کمک‌های جمع‌آوری شده در این جشن صرف کسانی که در حق دیگران ظلم کرده و موجب اخلال در نظم عمومی شده‌اند نخواهد شد.
وی با بیان اینکه در بین زندانیان افراد آبرومندی هستند که رفتنشان به زندان عامدانه نبوده است، تصریح کرد: محکومان مالی، محکومان پرداخت مهریه و جرایم غیرعمد مانند تصادف از جمله این افراد هستند که حضور پرشور افراد در مراسم‌هایی مانند جشن گلریزان می‌تواند گره زندگی آنها را بگشاید.
وی تأکید کرد: آزادی زندانیان غیرعمد بی‌گناه سبب رهایی جامعه از گزند بسیاری از آسیب‌های اجتماعی که به واسطه نبود سرپرست خانوار به وجود می‌آید، می‌شود که این امر زمینه‌ساز داشتن جامعه ایمن است.

انتهای پیام

captcha